اخبار
کد خبر : 10414 ۱۳۹۹/۰۴/۱۴   ۱۹:۰۶:۰۴

مردم فریب سودجویان را نخورند!
بی اعتباری تست های سلولوژیک تشخیص کرونا

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: عده ای سودجو با ادعای انجام تست کرونا از مردم پول دریافت می کنند که هیچکدام از این روش ها از نظر علمی تایید شده نیست.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: عده ای سودجو در این شرایط سخت از نظر شیوع ویروس کرونا نیز به دنبال سودجویی هستند و با فروش ماسک، مواد ضدعفونی کننده و انجام تست های سلولوژیک می خواهند از این شرایط سود مالی کسب کنند که اسف بار است.

او در مورد مجموعه هایی که ادعا می کنند با انجام تست های خاص می توانند ابتلا به کرونا را تشخیص دهند نیز گفت: تنها دو راه آن هم با درصدهای مشخص برای تشخیص ابتلا به کرونا وجود دارد که روش اول سی تی اسکن است که با دقت 96.5 درصد می تواند با کنترل دستگاه تنفسی می تواند بیماری و ابتلا را تشخیص دهد و روش دیگر نیز پی سی آر است که 60 تا 70 درصد دقت دارد و ممکن است30 درصد پاسخ ها متفی کاذب باشد.

آقازاده اضافه کرد: در این مدت بیماران مبتلایی بستری شده اند که علائم بالینی نداشته اند ولی ویروس وارد بدن آنها شده بود که این امر قطعا با روش های مدعیان امکان تشخیص ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان در ادامه سخنان خود گفت: تعداد 813 نفر از بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی سطح استان بستری شدند که تعداد 340 نفر به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و تعداد 473 نفر مشکوک به بیماری کرونا هستند.

آقازاده اظهار داشت: تعداد 813 نفر از بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی سطح استان بستری شدند که تعداد 340 نفر به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و تعداد 473 نفر مشکوک به بیماری کرونا هستند.

وی با اشاره بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: تعداد 170 بیمار در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت 56 نفر از این تعداد وخیم گزارش شده و به دستگاه ونتیلانتور متصل هستند.

آقازاده ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته و در عرض یک روز 149 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که تعداد 49 نفر در ارومیه، سه نفر اشنویه، هشت نفر بوکان، یک نفر پلدشت، 2 نفر پیرانشهر، سه نفر تکاب، یک نفر چایپاره، 28 نفر خوی، چهار نفر سلماس، 6 نفر سردشت، 2 نفر شاهین‌دژ، پنج نفر ماکو، 10 نفر مهاباد، 12 نفر میاندوآب، پنج نفر در نقده بستری شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا