اخبار
کد خبر : 10405 ۱۳۹۹/۰۴/۱۳   ۰۰:۳۹:۲۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
بستری 170 بیمار مبتلا به کرونا در ICU بیمارستان های آذربایجان غربی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: 170 بیمار مبتلا به کرونا در ICU بیمارستان های آذربایجان غربی بستری هستند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن 11 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به 475 نفر رسیده است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 813 مورد بستری در استان داشته ایم که 340 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 473 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در آی سی یو 170 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد نفر بد حال و 56 به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

آقازاده بیان کرد: با هفت مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 475 مورد افزایش یافت که از این تعداد بیشترین فوتی ها سه نفر در مهاباد، سه نفر در سردشت، یک نفر در خوی، نقده، میاندوآب، ارومیه و سلماس بودند و شش نفر نیز فوتی مشکوک به کرونا بودند.

او در خصوص فوتی های استان به تفکیک هر شهرستان اظهار داشت: ارومیه تا کنون 101، اشنویه پنج، بوکان 47، پلدشت یک، پیرانشهر 24، تکاب 18، چالدران 2، چایپاره سه، خوی 100، سردشت پنج، سلماس 23، شاهین دژ 14، شوط سه، ماکو2، مهاباد 75، میاندوآب 42 و نقده 13 نفر جان باخته دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

آقازاده گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا