اخبار
کد خبر : 1040 ۱۳۹۴/۰۸/۲۷   

متولیان سلامت اقدامات اساسی در کاهش خطاهای پزشکی انجام دهند

*روزانه طبق آمار رسمی 500 بیمار به خاطر خطاهای پزشکی جان خود را از دست می دهند

  دبیر اجرایی سومین همایش کشوری در نظام سلامت گفت: متولیان سلامت اقدامات اساسی در کاهش خطاهای پزشکی انجام دهند.

به گزارش نای قلم، ایرج محبی امروز در افتتاحیه همایش کشوری ایمنی بیمار در ارومیه اظهار کرد: ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی هست و تحقیقات نشان می دهد در کشورهای توسعه یافته از هر 10 بیمار بستری یک بیمار آسیب می بیند و بیشتر بیماران ناقل عفونت می شوند و باید بتوانیم با بهبود مستمر کیفیت خدمات در حوزه سلامت از خطاهای پزشکی پیشگیری کنیم.

وی افزود: باید سازمان های متولی سلامت بر ایمنی بودن، موثر بودن و به موقع بودن اقدامات درمانی نظارت و از اقدامات موفق الگوبرداری شود و راهکارهای اساسی در تداوم ارتقای ایمنی بیمار توسط محققین و پژوهشگران ارائه شود.

محبی با بیان اینکه روزانه طبق آمار رسمی 500 بیمار به خاطر خطاهای پزشکی جان خود را از دست می دهند که آمار غیررسمی  بیش از این هست گفت: هیچ جنگی در جهان این همه خطرات جانی نداشته و تلفات ندارد و باید در کاهش خطاهای درمانی پزشکان و پرستاران اقدامات اساسی تری صورت بگیرد.

در دین ما پسندیده نیست انسان ها به خاطر خطای پزشکی جان خود را از دست بدهند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه این موضوع را در افتتاحیه همایش ایمنی بیمار عنوان کرد.

حجت الاسلام حاج سجاد بیگی با بیان اینکه خالق یگانه در بدن انسان ایمنی را نهاده و تقویت آن هم غریزی هست، گفت: هم بیمار و هم پزشک برای به دست آوردن سلامتی تلاش می کنند و بیمار باید با پزشک همکاری کند و پزشک با دقت و تلاش از علم خود برای سلامت بیمار تلاش کند و این سلامتی با ایمان به خدا حاصل می شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با ذکر حدیثی از امام علی (ع) گفت: انسان های کریم از کارهای حرام اجتباب می کنند و نباید اجحافی در درمان بیماران صورت بگیرد و در دین ما هم که انسان اشرف مخلوقات هست پسندیده نیست  بیماران زیادی به خاطر خطاهای پزشکی جان خود را از دست بدهند.

بیگی عدم وجود مشارکت پزشک با بیمار در راستای ایجاد سلامت روان را در محورهای ارائه شده در سومین همایش ایمنی در نظام سلامت با محوریت ایمنی اعلام کرد که باید در همایش های بعدی مورد توجه جدی قرار گیرد و در نهایت بر لزوم آموزش پیشگیری بر درمان در پزشکان و پرستاران، به روز بودن و نوین شدن اطلاعات و امکانات درمانی و روش های آسان و همه فهم اقدامات درمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا