اخبار
کد خبر : 10398 ۱۳۹۹/۰۴/۱۲   ۱۷:۲۹:۱۸

معاون استاندار تاکید کرد؛
استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری برای شناسایی افراد بی سواد

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری در ارومیه در اجرای طرح های سوادآموزی و شناسایی افراد بی سواد تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در نخستین جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: خوشبختانه سواد آموزی در استان نهادینه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت سوادآموزی و رابطه مستقیم آن در کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: خوشبختانه سوادآموزی در استان نهادینه شده است و امیدواریم روزی شاهد ریشه کنی کامل بی سوادی در استان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با سواد شدن تمام بازماندگان از تحصیل و بی سوادها در استان تنها یک آروز و دور از انتظار نیست و می شود با برنامه ریزی مناسب به این مهم دست یافت.

وی در ادامه با تاکید بر همراهی دستگاه های اجرایی استان با آموزش و پرورش در اجرای طرح های سوادآموزی، گفت: بدون شک آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای کامل طرح های سواد آموزی در استان نیست و ضروری است دستگاه های اجرایی استان در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه استفاده از آمار صحیح از نرخ بی سوادی در استان بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران را برای برنامه ریزی های مناسب در اجرای طرح های سواد آموزی را مهم دانست و گفت: در صورت پیشنهادات در خصوص نحوه آمارگیری و شاخص های بی سوادی، این پیشنهادات بصورت مکتوب برای اجرا در آمارگیری کشور در سال های آینده به مرکز آمار ایران ارائه شود.

مصطفوی ادامه داد: در سال گذشته آذربایجان غربی از نظر رشد سوادآموزی در کشور رتبه دوم و از نظر حجم برگزاری کلاس های سوادآموزی، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی درباره بیماری کرونا نیز گفت: استفاده از ماسک در معابر عمومی و مراکز پرتردد در این استان اجباری است و مردم باید رعایت کنند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در خصوص کنترل ویروس کرونا پیشنهادهایی به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده که این موضوعات در شورای امنیت ملی مطرح شده و چهار پیشنهاد این استان مورد قبول این شورا قرار گرفته که بعد از اعلام اجرایی می‌شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیماری کرونا از نیمه دوم خرداد ماه امسال نسبت به ماههای گذشته خیلی بیشتر شده است تا جایی که فوتی ها افزایش یافته و خطر جدی است و باید مردم فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مصطفوی با اشاره به اینکه بیماری کرونا پیر و جوان نمی شناسد، گفت: از مردم خواهش می کنیم دستورات وزارت بهداشت یعنی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شهروندان از زمان شروع بیماری کرونا خوب عمل کردند و از این پس نیز مردم با رعایت مسائل بهداشتی به خودشان کمک کنند.

در این نشست، نمایندگان دستگاه‌های عضو و چند رسانه حاضر به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا