اخبار
کد خبر : 10392 ۱۳۹۹/۰۴/۱۱   ۱۸:۴۰:۳۳

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه:
کم شدن تراز آب دریاچه ارومیه طبیعی است

 

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کم شدن تراز آب دریاچه ارومیه در این موقع از سال طبیعی است.

به گزارش نای قلم، فرهاد سرخوش در گفتگویی اظهار کرد: از خرداد ماه تاکنون ورودی آب به دریاچه نداشتیم و آب موجود در آن نیز بر اثر گرما و تبخیر کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با انتقال آب به دریاچه ارومیه از دی ماه، شرایط دریاچه در ماه‌های گرم سال که حقابه محیط زیستی نداریم، پایدارتر می شود.

سرخوش ادامه داد: سطح تراز دریاچه ارومیه امروز (۱۱ تیر) ۱۲۷۱.۶۸ است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ سانتیمتر کاهش یافته است.

وی اذعان کرد: همچنین وسعت دریاچه ارومیه امروز سه هزار و 800 کیلومتر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ کیلومتر کمتر است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته ۳۱۰ میلیون متر مکعب کمتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورودی آب به دریاچه ارومیه از خود حوضه آبخیز است و به دلیل آغاز فصل کشاورزی تا سه ماه آینده پرداخت حقابه‌ زیست محیطی دریاچه را نخواهیم داشت.

به گفته مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه تا دی ماه امسال پروژه‌های سازه‌ای احیای دریاچه که از سال ۹۳ آغاز شده بودند، به اتمام می‌رسند و از این‌رو در دی ماه انتقال آب به دریاچه ارومیه از خارج از حوضه خواهیم داشت و شاهد افزایش چشمگیر تزار آن خواهیم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا