اخبار
کد خبر : 10390 ۱۳۹۹/۰۴/۱۱   ۱۲:۱۷:۲۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
توسعه و بهره برداری گلخانه ها در آذربایجان غربی در سطح ۷۰ هکتار

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توسعه و بهره برداری گلخانه ها در استان در سطح ۷۰ هکتار و اصلاح و نوسازی واحدها نیز در سطح چهار هکتار در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در دومین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان اظهار کرد: با توسعه کشت های گلخانه ای شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در فضای گلخانه ای امکان تولید چند برابری نسبت به کشت در فضای آزاد را داریم، تصریح کرد: توسعه گلخانه ها جزو مهمترین پیشران های توسعه استان در بخش کشاورزی به شمار می رود.

جلیلی اضافه کرد: در سال گذشته در سطح ۱۵ هکتار واحدهای گلخانه احداث و به بهره برداری رسیده است که باید امسال بستر توسعه کشت های گلخانه ای در استان با رفع موانع موجود تسهیل و تسریع یابد.

وی ادامه داد: ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روش های صرفه جویی به یکی از الزامات بدل شده که وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه با تدبیر لازم توجه ای ویژه به این مهم را داشته است.

جلیلی خاطرنشان کرد: احداث واحدهای گلخانه ای در مقیاس های مختلف، صرف نظر از مزایایی که در افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب دارد، می تواند زمینه ساز افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم باشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی به متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای که اطلاعات خود را در سامانه سیتا ثبت کرده اند، تسهیلات ۱۲.۵ درصد پرداخت می کند.

لازم به ذکر است، در سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه ۴۶۰۰ هکتار توسعه و بهره برداری تولید محصولات گلخانه ای و محیط های کنترل شده را با همکاری عمدتا بانک کشاورزی و ۳۲ سازمان جهاد کشاورزی در کشور درردساور کار قرار داده است.

در  این راستا برای مدیریت و کاهش تنش های محیطی (خشکسالی، سرمازدگی، آفتاب سوختگی، تگرگ و...) طرح احداث سایبان های استاندارد و فنی در باغات با استفاده از تکنولوژی های نوین با هدف مدیریت تبخیر و تعرق و افزایش بهره برداری آب و جلوگیری از خسارت تنش های محیطی، افزایش کمیت، کیفیت برخی محصولات باغی نیز اجرا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا