اخبار
کد خبر : 10388 ۱۳۹۹/۰۴/۱۱   ۱۱:۱۸:۱۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
بستری 822 نفر بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: 822 مورد از بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که تعداد 306 نفر به طور قطع مبتلا به کرونا و 516 نفر مشکوک به کرونا هستند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با بیماری کرونا رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی و پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری است، اظهار کرد: وضعیت بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

وی تصریح کرد: 155 نفر از بیماران در بخش آی‌سی‌یو بستری شده اند و تعداد 50 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در عرض یک روز 165 نفر از افراد در مراکز درمانی استان بستری شده اند، افزود: از مجموع 165 نفر بیمار جدید بستری شده در مراکز درمانی استان تعداد 48 نفر در ارومیه، 10 نفر در بوکان، شش نفر پیرانشهر، 45 نفر خوی، 20 نفر مهاباد، 11 نفر میاندوآب و هشت نفر نقده گزارش شده است.

آقازاده در گفت وگو با ایسنا افزود: در صورت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم مجبور به برپایی بیمارستان های صحرایی در استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تامین تجهیزات و تعداد تخت های بستری مشکلی در آذربایجان غربی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در هفته های اخیر، ظرفیت بیمارستان های کرونایی استان در شرف تکمیل شدن هستند و اگر وضعیت با این روند ادامه یابد بیمارستان های دیگری نیز وارد مدار درمان خواهیم کرد.

آقازاده گفت: وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کووید 19 نامناسب و خطرناک است و در این راستا تنها راه مقابله با ویروس خود مراقبتی و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است و ضرورت دارد تمام افراد مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند تا بتوانیم زنجیره ابتلا به کرونا را بشکنیم و تعداد بیماران بستری شده بر اثر این بیماری نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا