اخبار
کد خبر : 10383 ۱۳۹۹/۰۴/۰۹   ۲۱:۱۶:۱۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:
آذربایجان غربی آلوده است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی آلوده است، هموطنان از سفر به استان خودداری کنند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: ورود به تمام پارک‌ها و بوستان‌های شهر ارومیه ممنوع است و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزارتومانی روبرو می شوند.

وی افزود: استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده و برای افراد فاقد ماسک هیچ گونه خدمات اداری ارائه نمی‌شود.

آقازاده با تاکید براین‌که نیازمند همکاری شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا هستیم، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار با اضافه شدن 19 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به 425 نفر رسیده است.

آقازاده با اشاره به اینکه سن جان باختگان کاهش یافته است، افزود: تاکنون 794 مورد بستری در استان داشته ایم که 257 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 537 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

وی تصریح کرد: در آی سی یو 149 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 46 نفر بدحال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

آقازاده بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 146 نفر در سطح استان بستری شده اند که بیشترین در ارومیه با 47 نفر، خوی 31 نفر، بوکان 24، مهاباد 20 و میاندوآب 11 نفر بودند.

او با بیان اینکه 10 نفر هم فوتی مشکوک به کرونا ثبت شد، اظهار داشت: ارومیه تا کنون 94، اشنویه 4، بوکان 45، پلدشت 1، پیرانشهر 22،  تکاب 15، چالدران 2، چایپاره 3، خوی 87، سردشت 2،  سلماس 20، شاهین دژ 14،  شوط 2 ، ماکو 2 ، مهاباد 62، میاندوآب 40 و نقده 9 نفر جان باخته دارند.

آقازاده با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در استان گفت: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

او تصریح کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا