اخبار
کد خبر : 10368 ۱۳۹۹/۰۴/۰۸   ۱۸:۰۱:۴۲

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزي استان:
بیش از 11 هزار تن آلبالو از باغ هاي آذربايجان غربي برداشت می شود

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از افزایش 10 درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد و گفت: امسال طبق براوردهای انجام شده بیش از 11 هزار و 580 تن آلبالو از باغ هاي استان برداشت می شود.

به گزارش نای قلم، عزیز امانی در گفتگوی خبری افزود: عملكرد در هكتار اين محصول 12 هزار و 100 كيلوگرم در هكتار برآورد مي شود و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغات پراکنده در سطح استان قرار گرفته اند.

امانی با بيان اينكه ارقام مجاري و محلي تنها رقم هاي آلبالوي موجود در استان به شمار مي رود، اضافه کرد: یک هزار و 160 هکتار از باغات استان زیر کشت البالو قرار دارد که 2 هزار و 30 هکتار از این سطح به صورت غیربارور و 957 هکتار به صورت  بارور است.

وی عمده شهرستان های تولید این محصول را خوی، ارومیه، اشنویه و بوکان عنوان کرد و گفت: بیش از 50 درصد آلبالوي توليدي در استان در صنایع تبدیلی مصرف می شود و علاوه بر استفاده در صنايع تبديلي در منازل توسط بانوان به صورت خشك شده، دمنوش، لواشك، فريز شده در يخچال و در مصارفي چون تهيه مربا و شربت كاربرد دارد.

امانی اضافه كرد: با توجه به كيفيت بالاي آلبالوي منطقه، اين محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان ها و استان ها و كشورهاي همجوار نيز صادر و در مصارف خانگي و صنايع تبديلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا