اخبار
کد خبر : 10366 ۱۳۹۹/۰۴/۰۷   ۲۲:۰۱:۲۰

براساس مصوبه تنظیم بازار؛
قیمت مصالح ساختمانی اعلام شد

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: فروش مصالح ساختمانی و هزینه حمل مصالح از درب کارخانه تا محل کار باید مطابق مصوبه تنظیم بازار صورت گیرد در غیر این صورت تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد می شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا محمودی در گفتگویی اظهار کرد: تمام مراکز تولید، عرضه و فروش مصالح موظف به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام و آدرس خریدار و فروشنده (مشخصات واحد تولیدی مهمورشده)، برگ باسکول شامل وزن مجاز(بارگیری بیش از ظرفیت مجاز شامل افزایش قیمت حمل بار نمی شود) و سایر موارد لازم جهت نظارت بر حمل بار با کامیون ها هستند.

وی اضافه کرد: کرایه حمل انواع شن و ماسه از درب کارگاه تا پای کار برای داخل شهر ارومیه به ازاء هر تن ۲۰۰هزار ریال و برای خارج از شهر به صورت توافقی محاسبه گردیده و پرداخت هزینه ها باید در یک مرحله و توسط یک دستگاه کارت خوان انجام شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: قیمت آجر با احتساب ارزش افزوده درب کارخانه بابت هر تن یک میلیون و 400 هزار ریال است که هزینه حمل اعلام شده برای انواع شن و ماسه شامل حمل آجر نیز می شود.

محمودی عنوان کرد: واحدهای تولیدی ملزم به صدور فاکتورفروش با مشخصات مذکور و فروش محصول به مصرف کننده نهایی بوده و از فروش و پیش فروش محصول به کامیون ها و غیره خودداری کنند.

به گفته وی مسئولیت رعایت قیمت مصرف کننده آجرفشاری (تا تحویل به مصرف کننده) بر عهده واحدهای تولیدی است و در صورت مشاهده یا گزارش هرگونه تخلف وفق قانون تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد می شود.

محمودی به قیمت مصوب گچ و سیمان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر تن گچ بسته بندی شده یک میلیون و 786 هزار و 300 ریال و هر کیسه سیمان تیپ یک در درب نمایندگی های مجاز فروش 148 هزار ریال، هر کیسه سیمان MC 143 هزار ریال و هر کیسه سیمان pLc 145  هزار ریال است و در ضمن هزینه بارگیری، تخلیه بار و حمل بار توافقی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه 124 گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا