اخبار
کد خبر : 10361 ۱۳۹۹/۰۴/۰۷   ۲۰:۲۴:۱۶

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان:
تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

به گزارش نای قلم، سید غلامرضا ملکی در گفتگویی با اشاره با اینکه  بیماری تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند، عنوان کرد: تاکنون موردی از این بیماری دراین استان دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری بسیار الزامی است .

وی افزود: بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود، این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا معمولا هیچ علایمی در دام ها ندارد، ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دام ها ممکن است سبب انتقال بیماری شود .

ملکی اضافه کرد: همچنین گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راه های انتقال بیماری است.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد است.

ملکی تاکید کرد: کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال بیماری است که در این رابطه تاکید می گردد همشهریان عزیز تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام کنند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا