اخبار
کد خبر : 10354 ۱۳۹۹/۰۴/۰۷   ۱۸:۱۵:۱۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛
شناسایی ۸ هزار انشعاب غیرمجاز در آذربایجان غربی

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از شناسایی هشت هزار انشعاب غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر حسن بکلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین پرت مصرف برق در کشور ۹.۶۸درصد و در استان ما ۱۰.۹ است که ۲ درصد آن مربوط به استفاده انشعاب های غیرمجاز است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات شرکت برق استان، گفت: ۱۰۰ درصد خدمات مشترکان غیرحضوری است و تمام ۲۸ خدمت از طریق خدمات غیرحضوری انجام می‌گیرد.

حسن بکلو افزود: در ایام کرونا بیش از ۴۸ درصد مردم بصورت خودگردان اقدام به قرائت و اعلام کارکرد کنتور برق خود کرده بودند و خوشبختانه همراهی خوبی در حوزه مدیریت غیرحضوری دارند.

این مسئول با اشاره به تلفات انرژی برق در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته میزان تلفات برق 10.9 درصد بود و کاهش تلفات جزو برنامه‌های اصلی شرکت است.

حسن بکلو با تاکید بر تلاش رسانه‌ها برای کاهش مدیریت مصرف برق تصریح کرد: با توجه به مشکلات و چالش‌های برق و احداث نیروگاه، حوزه مدیریت مصرف نیازمند همراهی بیشتر مردم و فرهنگ‌سازی رسانه‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تاکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان از نعمت برق بهره مند شده اند.

وی گفت: ۱۱ روستای زیر ۱۰ خانوار این استان نیز تا پایان سال جاری از این نعمت برخوردار می شوند که در آن صورت، میزان برخورداری به حدود ۱۰۰ درصد می‌رسد.

حسن‌بکلو اذعان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۱ مشترک برق در این استان وجود دارد که توسط ۲۰ مدیریت توزیع برق فعال، هدایت می‌شوند.

به گفته وی ۸۰.۶ درصد مشترکان و ۳۸.۹ درصد مصرف استان مربوط به انشعاب‌های خانگی، ۲.۷ درصد مشترکان با هشت درصد مصرف مربوط به انشعاب عمومی، ۱.۷ درصد مشترکان با ۲۳ درصد در ساعات عادی و ۳۳ درصد در ساعات اوج مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشترکان صنعتی، تجاری و روشنایی معابر هرکدام به ترتیب ۱۸.۲ درصد، ۸.۷ درصد و ۶ درصد مصرف برق در استان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 27 هزار کیلومتر شبکه برق در سطح استان وجود دارد، متذکر شد: مردم باید در صورت روشن ماندن معابر و یا مشکلی حتما با سامانه 121 تماس بگیرند.

حسن بگلو اظهار کرد: بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر که ساعات پیک مصرف است، پمپاژ و موتورهای آب خود را خاموش و زمان آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند، رایگان محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: یعنی این مشترکان به ازای چهار ساعت کاهش مصرف، از ۲۰ ساعت مصرف رایگان برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت برق برای مشترکانی که در این مدت همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، پاداشی در نظر گرفته است که نرخ تعرفه اوج بار و مقدار انرژی کاهش یافته جمع می‌شوند و به عنوان پاداش در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی گفت: استفاده از لامپ‌های ال ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، برخورداری از الکتروپمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شف و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای از تجهیزات الکتریکی راه‌کارهای مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.

حسن بکلو بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

حسن‌بگلو اظهار داشت: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT  روستایی‌ دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت‌حساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین براساس آمارهای به دست آمده ۳۰ درصد مشترکان برق آذربایجان‌غربی از اپلیکیشن اداره برق برای دریافت خدمات استفاده می‌کنند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا