اخبار
کد خبر : 10352 ۱۳۹۹/۰۴/۰۵   ۱۰:۴۳:۴۴

امروز؛
طرح فاخر پتروشیمی میاندوآب با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید

 

طرح فاخر مجتمع پتروشیمی میاندوآب از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی کشور با دستور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.

در آیین بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی میاندوآب "محمدمهدی شهریاری" استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت باختر، امام جمعه و فرماندار میاندوآب و جمعی از مسوولان اجرایی این شهرستان نیز حضور داشتند.

این مجتمع همزمان با ۲ طرح مهم نفتی دیگر شامل احداث خط لوله "گوره به جاسک" ‌و خط تولید "نرمال هگزان" توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه ۱۰ از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله ۱۲ اینچ کشیده شده ۸۸ کیلومتر است.

مجتمع پتروشیمی میاندوآب در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول هزار و ‎ ۶۶۰ کیلومتر ساخته شده و سالانه حدود ۱۴۰ هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می شود.

شش واحد پتروشیمی دیگر نیز در مسیر این خط انتقال در مناطقی چون خرم‌آباد، کرمانشاه، مهاباد، همدان، ایلام و سنندج نیز ساخته شده است که اتیلن موردنیاز همه این واحدها از طریق این خط لوله تامین می‌شود.

مجتمع پتروشیمی میاندوآب بزرگ در مسیر جاده میاندوآب - سرچم قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا