اخبار
کد خبر : 10344 ۱۳۹۹/۰۴/۰۴   ۱۶:۰۰:۰۲

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد؛
رفع تداخلات بیش از 41 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

 

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون از مجموع 269 پلاک‌ دارای تداخل در سطح استان که در دستور کار کمیسیون‌ استانی قرار گرفته بود،  بیش از 41 هزار و 191 هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

به گزارش نای قلم، مهدی سرخوش در گردهمایی ویدئو کنفرانسی روسای سازمان ها و مدیران امور اراضی منطقه یک کشور که به منظور هم افزایی در خصوص مسائل مختلف و پاسخگویی به سوالات و ابهامات احتمالی در خصوص اجرای رفع تداخلات با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اجراي طرح رفع تداخل اقدامي براي كاهش نگراني بهره برداران و به نفع اراضي ملي و كشاورزان است.

وی افزود: رفع تداخلات و حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد و از سال 95 تا کنون از 404 هزار هکتار از اراضی شناسایی شده دارای تداخل، تداخلات 269 پلاک از اراضی ملی با کشاورزی به نفع زارعان رفع شده است.

سرخوش خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی اراضی و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزان، باید تداخلات مربوط به مستثنیات کشاورزان مطابق قانون و آیین نامه، منحصرا از طریق کمیسیون رفع تداخلات حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: قانون در ماده ۵۴ رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در  پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

در ادامه این جلسه دبیر کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی و مدیر کل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف سازمان امور اراضی کشور نیز به ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی رفع تداخلات اراضی استان های حاضر در این جلسه پرداخت و اعضای حاضر در کارگروه در ادامه اعم از روسای سازمان های پنج استان حاضر در جلسه به ارایه گزارشی از روند تداخلات اراضی در استان های مربوطه پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این زمینه مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا