اخبار
کد خبر : 10336 ۱۳۹۹/۰۴/۰۳   ۱۷:۵۷:۲۳

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ارومیه:
رفتار غیرقابل پیش بینی کرونا ویروس/ مردم نکات بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در روز‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش بوده و مردم نکات بهداشتی را جدی رعایت کنند.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی گویا در بازدید از مراکز درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه در روز‌های گذشته موارد ابتلاء به بیماری کرونا در برخی مناطق کشور از جمله آذربایجان غربی رو به افزایش گذاشته است که با این سفر قصد داریم در سطح وزارت از وضعیت نیاز‌های جدید استان، تقویت امکانات و نیز نیروی انسانی ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

گویا با بیان اینکه در بازدید از برخی مراکز درمانی استان مشخص است مردم چندان مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: مهمترین مسئله برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی به طور جدی توسط مردم است، چون هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند، موارد ابتلاء، بستری و مرگ و میر کاهش می‌یابد.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بی تفاوتی مردم استان در برابر شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: در روز‌های اخیر مردم احساس می‌کنند خطر بیماری کرونا کم شده است در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته و رفتار ویروس نیز غیر قابل پیش بینی است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اگر همکاری مردم نباشد، نیرو‌های بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت، افزود: رکن اول مقابله با این بیماری واکسن و دارو نیست بلکه فقط همکاری مردم و تبعیت از دستورات بهداشتی است.

گویا تصریح کرد: هم اکنون برخی از بیمارستان‌ها با کمبود تخت مواجه هستند، همه تلاش ما بر این است که مبادا فرد بیماری نیازمند بستری باشد، اما امکانات آن فراهم نباشد، دانشگاه علوم پزشکی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته که این اتفاق رخ ندهد، در این خصوص باز هم تاکید می‌کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا