Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10335 ۱۳۹۹/۰۴/۰۳   ۱۷:۴۵:۳۰

دیدگاه؛
مردم تحمل چالش‌هاي جديد را ندارند

 

شهربانو امانی/ شعارهايي که نمايندگان مجلس يازدهم در راستاي حل مسائل اقتصادي و معيشتي مردم دادند عملا با آغاز مجلس يازدهم به حاشيه رفت.

در آغاز به کار مجلس يازدهم عنوان شد که اين مجلس به دنبال مچ‌گيري نيست و به دنبال گفت‌وگو براي حل مشکلات کشور است. همگان بر اين باور هستند که دولت دوازدهم با بزرگ‌ترين چالش‌هاي چند سال اخير مواجه است. اين چالش‌ها هم در عرصه بين‌المللي و هم در عرصه داخلي پر‌تعداد بوده‌اند. شيوع کرونا نيز مزيد بر علت شد تا دولت با مشکلات بيشتري مواجه شود.

هنوز کشور پس از چند ماه از اين بحران عبور نکرده است و پيش‌بيني‌ها نيز مبني بر اين است که در نيمه دوم سال اين بيماري مجددا اوج خواهد گرفت و قطعا مشکلات ديگري براي دولت ايجاد مي‌کند. هر دولتي از پس حل مشکلات اين‌چنيني بر‌نمي‌آيد و بايد از اين منظر دولت روحاني را مورد توجه قرار داد که اجازه نداد شرايط کشور بحراني شود.

ظاهرا مجلس پس از تشکيل و بعد از انتخاب روساي کميسيون‌ها، نشانه‌هايي از اين دارد که بيشتر جنبه سياسي دارد تا جنبه کاربردي. در اين شرايط سخت شاهد بوديم که مجلس يازدهم برخلاف اينکه مشکلات اقتصادي در کشور وجود دارد اما وزراي غيراقتصادي را به مجلس دعوت کردند و به نظر مي‌رسد اقتصاد کشور براي اين مجلس اهميتي ندارد و به نظر مي‌رسد برعکس به دنبال مچ‌گيري است و در همين راستا به دنبال يکپارچه کردن دولت و مجلس در سال آينده هستند و در همين راستا نيز معتقد هستم اشتباهاتي که در سال 84 تا 92 انجام دادند را اين بار تکرار نخواهند کرد تا به اهداف خود برسند.

خروجي مجلس يازدهم در روزهاي گذشته با حمله به برخي وزيران اين بوده که مي‌خواهند آزادي‌هاي اجتماعي را کم‌رمق کرده و از همين ابتدا دنبال فشار دادن دکمه فيلترينگ هستند.

مجلس يازدهم از چهار جهت در حال حرکت است تا شرايط لازم را براي ساقط کردن دولت ايجاد کند. اين جهت‌ها نيز همان وزرايي هستند که اين روزها مجلس يازدهم بيشتر بر آنها فشار مي‌آورد و عليه آنها موضع‌گيري مي‌کند.

با توجه به همين مقوله‌ها و ويژگي‌هايي که مجلس از خود نمايان کرده است به نظر مي‌رسد کشور در نيمه دوم سال با سختي‌هاي بيشتري روبه‌رو شود. در اين شرايط بايد بزرگان نظام مجلس را به يکپارچگي تشويق کنند تا دولت صرفا به يک هدف براي تخريب تبديل نشود. دولت با حداقل اختيار نبايد مورد حمله بيشتري قرار گيرد. شعار مجلس يازدهم اتحاد و همبستگي براي حل مشکلات کشور بود، بنابراين بايد در همين راستا و به علت اينکه مردم ديگر تحمل چالش‌هاي جديد را ندارند اين قبيل تخريب‌ها را کنار بگذارند تا ماحصل آن آرامش رواني براي مردم باشد اما متاسفانه اين صدا تاکنون از مجلس يازدهم شنيده نشده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا