اخبار
کد خبر : 10330 ۱۳۹۹/۰۴/۰۲   ۱۸:۴۴:۱۹

براساس ماده 15 قانون نظام صنفی؛
عدم درج قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: براساس ماده 15 قانون نظام صنفی، عدم درج قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است.

به گزارش نای قلم، علیرضا محمودی در گفتگویی اظهار کرد: تمام عرضه کنندگان کالا و خدمات اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات اعم از فنی و حرفه ای مکلف به درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه هستند و باید قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.

وی تأکید کرد: تمام واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی و توزیعی موظف به رعایت و اجرای قانون هستند در غیر اینصورت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در صورت مواجه با واحدهای صنفی و خدماتی که تابلو نرخ خدمات و قیمت کالا را بر روی کالا نصب نکرده باشند با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی رفتار خواهند کرد.

محمودی اضافه کرد: عدم نصب قیمت یکی از روش های گرانفروشی و سودجویی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای حمایت از حقوق شهروندی و مصرف کنندگان و همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد ملزم به اجرای قانون است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان عنوان کرد: بحث دیگر واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و عدم رعایت نظام صنفی از سوی آنها از جمله الصاق برچسب قیمت و نرخ نامه از سوی واحدهای مذکور و نیز عدم تجهیز زیرساخت های شبکه توزیع و واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات منجمله صندوق مکانیزه فروش است.

وی تاکید کرد همشهریان در صورت مشاهده عدم رعایت این قانون در واحدهای صنفی می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب نیز به عمل آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا