اخبار
کد خبر : 1033 ۱۳۹۴/۰۸/۲۶   

برنامه های مبارزه با مواد مخدر مستمر باشد

*استفاده از تشکل های مردمی در حساس کردن جامعه برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجام غربی گفت: برنامه های مبارزه با مواد مخدر باید مستمر باشد و از راهکارهای عمومی تر و مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز در استانداری برگزار شد، خواستار فعال سازی کمیته های شش گانه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری های استان شد.

وی افزود: استفاده از تشکل های مردمی در حساس کردن جامعه برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

رادفر گفت: در کنار درمان معتادین و مبتلایان، باید یکی از عمده اقدامات اجتماعی کردن و حساس سازی  خانواده ها و جامعه نسبت به شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی استان باید در زمینه عرضه، تقاضا و فروش مواد مخدر هوشیارانه و با اشرافیت کامل اطلاعاتی عمل نماییم تا بتوانیم از شیوع و رواج این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کنیم.

رادفر افزود: سیاست های شورای مبارزه با مواد مخدر باید بر اساس دو موضوع عرضه و تقاضا شکل گیرد و برنامه ها و فعالیت های ما به صورت مستمر و عملیاتی تدوین شود که نقش این شورا در کاهش تقاضا بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با تاكيد بر ضرورت آسیب شناسی و برنامه ريزي براي احصا بازخورد طرح های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر گفت: لازم است اين طرح ها به صورت دقيق و علمي، مورد بررسي و آسیب شناسی قرار گيرند و براي افزایش کارایی این طرح ها برنامه ريزي شود.

فرماندار سردشت نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر سردشت پرداخت.

عزیز حسنی با تاکید بر تقویت روحیه اجتماعی ملی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه جدی و اصولی با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر و اعتياد در جامعه، عزم عمومی را می طلبد.

فرماندار سردشت با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر گفت: استفاده از تشکل های مردم نهاد در راستای آگاه سازی و دادن آموزش های لازم برای کاهش تقاضا بسیار موثر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا