اخبار
کد خبر : 10321 ۱۳۹۹/۰۴/۰۱   ۲۰:۰۲:۱۱

معاون استاندار:
مقابله و مدیریت کرونا در اولویت کاری قرار گیرد

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از اعضا هیات رییسه پارلمان مشورتی بانوان خواست: مقابله و مدیریت بیماری کرونا را در اولویت کاری و برنامه ریزی خود قرار دهند.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در دومین نشست هیات رئیسه پارلمان مشورتی بانوان استان که امروز در استانداری برگزار شد، به شرایط موجود و شیوع و عالم گیر شدن بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برای مقابله و مدیریت این بیماری ضروریست تا همه نسبت به موضوع حساس بوده و در این راستا فرهنگسازی و برنامه ریزی کنند.

وی افزود: همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و دوری از تجمع و اجتماعات و در خانه ماندن به وظیفه خود در این راستا نسبت به سلامت خود و اجتماع عمل کنند.

مصطفوی به تشکیل ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: در زمینه بیماران بهبود یافته به دلیل وجود زیرساخت هایی که در سال های قبل در این دولت اتفاق افتاده همچنین با ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان و پای کار بودن مسئولان علیرغم وجود تحریم ها، وضعیت خوب و عملکرد مثبتی نسبت به کشورهای پیشرفته داشتیم.

وی به کمک های مومنانه مردم در این دوران اشاره و اضافه کرد: مردم به بهترین شکل مشارکت کردند و این نشان از هوشیاری و وحدت مردم دارد که همچون دوران دفاع مقدس مردم با ایثار و همچنین با کمک رسانی های مومنانه خود شرایط موجود را مدیریت کردند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به شهیدآوینی و مستندسازی شان در دوران دفاع مقدس اشاره و بر ضرورت ماندگار کردن رشادت های مردم و کادر پزشکی در دوران شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: این صحنه های ایثارگری مردم و کادر درمان و اقداماتی که در این دوران انجام می شود برای آگاهی نسل آینده باید مستندسازی شود لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله و مدیریت کرونا موظف شد اقداماتی در این راستا و برای مستندسازی انجام دهد .

مصطفوی در ادامه به سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جمعیت و قشر جوان یکی از توانمندی های هر جامعه ای به شمار می رود، در حال حاضر میزان زاد و ولد در کشور پایین آمده و جمعیت به سمت کهنسالی پیش می رود به طوری که در ۳۰ سال آینده جمعیت جوان کمتری خواهیم داشت لذا باید ضمن فرهنگسازی نسبت به سیاست های جمعیتی در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

مدیریت فضای مجازی، استفاده از کالای ایرانی از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن اشاره کرد و از اعضای هیات رییسه پارلمان مشورتی بانوان خواست در اولویت کاری و برنامه ریزی خود قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه پارلمان مشورتی بانوان در استان به عنوان سومین استان در کشور، سال گذشته در ۱۷ شهرستان تشکیل شد، گفت: افزایش مشارکت فرهنگی اجتماعی زنان، پیگیری مطالبات زنان، تقویت و افزایش توانمندی های بانوان شهرستان ها، شناسایی و معرفی ظرفیت های بانوان در تمام عرصه ها از اهداف شکل گیری این پارلمان مشورتی است.

علیلو افزود: در تشکیل هیات رییسه این پارلمان به دنبال تمرکززدایی از مرکز بودیم تا بانوان توانمند شهرستان ها ضمن عضویت در این پارلمان انتقال دهنده مشکلات بانوان شهرستان ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقا جایگاه بانوان، استفاده از ظرفیت زنان در حوزه های مختلف و توسعه مشارکت های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی زنان و در نهایت تقویت و تحکیم بنیان خانواده که جزو اهداف اصلی دفتر امور زنان و خانواده به شمار می رود و بانوان فعال در این پارلمان مشورتی می توانند در رسیدن به این اهداف و به عنوان بازوان مشورتی در شهرستان ها عمل کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا