اخبار
کد خبر : 10311 ۱۳۹۹/۰۳/۳۱   ۱۷:۳۴:۰۳

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی:
امنیت خود را با تغییر رمزهای پیش‌فرض حفظ کنید

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با بیان اینکه عدم تغییر رمزهای پیش‌فرض می‌تواند مشکلاتی برای کاربران به وجود آورد، گفت: همواره جهت پیشگیری از مشکلات بعدی در اسرع وقت رمزهای پیش‌فرض خود را در هر سامانه و سیستمی تغییر دهید.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگویی اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه دسترسی به پنل مدیریتی سایت وی از سوی طراح سایت غیر‌فعال شده است و قصد کلاهبرداری را دارد، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که صاحب سایت با همان پسورد قبلی که برای مدیریت سایت از سوی طراح تعریف شده بود، به کار خود ادامه داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده متهم مورد نظر شناسایی و در تحقیقات به عمل آمده اعلام کرد که با توجه به اینکه صاحب سایت رمز عبور خود را تغییر نداده بود بنده درصدد ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری از وی برآمده و مبالغی را از وی درخواست کردم که شاکی از پرداخت وجه خودداری کرده و من نیز دسترسی به پنل مدیریت سایت را غیر‌فعال کردم .

نصرتی با بیان اینکه افشای رمز سایت‌ها، سامانه‌ها و ... به منزله سپردن مدیریت آن‌ها به دیگران است، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه خود اعم از رمزهای عبور را در اختیار افراد غیر قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی  با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با شهروندان گفت: در صورت مواجهه با هر گونه مشکل و موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا