اخبار
کد خبر : 103 ۱۳۹۴/۰۴/۰۶   

والیبال؛ بهانه‌ای برای شاد بودن مردم

پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان مقابل تیم ملی لهستان قهرمان جهان، منجر به شادمانی و پایکوبی والیبال دوستان اروميه اي شد.

به گزارش ناي قلم، پیروزی دلچسب تیم ملی کشورمان باعث شد تا مردم اروميه به وسیله وسایط نقلیه شخصی در خیابان‌های سطح شهر تردد کرده و با به صدا درآوردن بوق و چراغ راهنمای خودروهای خود در شادمانی این جشن پیروزی شیرین مشارکت کنند.

حجم ترافیک در این مسیرها سبب مختل شدن تردد خودروها شد و البته ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی سعی در هموارسازی تردد خودروها داشتند.

رفتارهای اجتماعی بر مبنای فرهنگ هر جامعه شکل می‌گیرد که می‌تواند شامل هیجانات مثبت یا منفی باشد لذا براي اينكه سلامت روانی یک جامعه تضمین شود باید اجازه شادی و نشاط داده شود تا اقشار مختلف جامعه راهی برای تخلیه هیجان داشته ‌باشند.

نقش و تاثیر موفقیت‌های ورزشی در ایجاد و ارتقای سطح نشاط و امید اجتماعی در بین مردم به ویژه جوانان، امري مسلم است كه هيچ كس نمي‌تواند منكر اين مهم باشد. چه كسي و يا بهتر است ذكر كنيم كدام برنامه و سياستي به اندازه تماشای یک مسابقه واليبال، توانسته میلیون‌ها بیننده را پای گیرنده‌های تلویزیونی میخکوب کند؟ از اين رو شور، نشاط و هیجان حاصل از پیروزی تیم‌های ملی کشورمان امري بديهي و موجب ایجاد سرمایه اجتماعی شده است.

از این رو می‌توان به این نتیجه دست یافت که دولتمردان می‌توانند با اهمیت دادن به ورزش و بهبود شرایط ورزش در وهله اول سر و سامانی به اوضاع به هم ریخته ورزش دهند تا با سرمایه گذاری در ورزش زمينه ترویج شادی و نشاط را فراهم كنند، چراکه همانگونه که فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي سیاسی می تواند مردم را به صحنه‌ها بکشاند، موفقیت تیم ملی والیبال نیز توانست به همان میزان و بلکه بیشتر به ایجاد شور و نشاط در بین مردم کمک کند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا