Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10293 ۱۳۹۹/۰۳/۲۷   ۱۳:۱۰:۱۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
آغاز برداشت گیلاس از سطح باغ های آذربایجان‌غربی

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتاراز باغ های استان آغاز شد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در گفتگویی اظهار کرد: این استان دارای یک هزار و ۹۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان ۴۵۰ هکتار غیر بارور هستند.

وی اظهار کرد: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان در شهرستان های ارومیه، اشنویه و خوی واقع شده‌اند و خوی با ۳۹۰ هکتاررتبه اول، اشنویه با ۳۵۰ هکتار رتبه دوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالانه تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که علی رغم خسارت های سرمازدگی یکهزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش تولید براورد می‌شود.

وی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه‌ای نیزبه صورت محدود در باغ های استان تولید می‌شود.

کرامتی ادامه داد: محصول تولیدی در استان علاوه برتامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پایه های رویشی و جایگزینی آن با پایه های بذری در باغ های سنتی و غیراقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا