اخبار
کد خبر : 1029 ۱۳۹۴/۰۸/۲۶   

400 هزار تن سيب توليدي مازاد در انتظار ورود به بازارهاي صادراتي

* مسئولان عراقی امسال به بهانه وجود برخی آفات قرنطینه ای از خرید سیب درختی امتناع کردند

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 3 میلیون و 500 هزار تن سیب تولید شده که 400 هزار تن آن مازاد بر نیاز است.

به گزارش نای قلم، رمضان رویین تن در گفت و گویی با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی از لحاظ کمیت و کیفیت در مقایسه با سال گذشته مطلوب تر است، افزود: برای حضور محصول سیب در بازارهای منطقه و جهان به برندسازی و تعیین استانداردهای اجباری کیفیت نیاز داریم.

وی گفت: تشکل ها و اتحادیه های باغداران با تقویت توانمندی ها و ظرفیت های خود می توانند محصول سیب خود را به صورت گروهی و با نام برند خاصی صادر کنند تا از کارهای متفرقه جلوگیری شود.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: چند کشور منطقه از جمله روسیه و عراق مشتریان سیب درختی هستند اما مسئولان عراقی امسال به بهانه وجود برخی آفات قرنطینه ای از خرید سیب درختی امتناع کردند که این مسئله با هماهنگی معاونت تنظیم بازار، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی در حال رفع شدن است.

رویین تن گفت: هم اکنون هیئتی از کشور عراق از باغات سیب آذربایجان غربی بازدید می کنند تا پس از بررسی شرایط باغات صادرات به این کشور از سرگرفته شود.

وی اصلاح زیرساخت های حمل و نقل، سردخانه ها، صنایع بسته بندی و تبدیلی و تکمیلی را برای رونق صادرات سیب درختی ضروری دانست.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی همچنین از برگزاری جلسات مشترک با مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مصرف سیب خبر داد و افزود: با اجرای برنامه های تبلیغی و تبیین ارزش های غذایی سیب درختی می توان میزان مصرف این میوه را در بازار داخلی افزایش داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا