اخبار
کد خبر : 10288 ۱۳۹۹/۰۳/۲۷   ۱۱:۳۳:۱۷

سهل انگاری مردم در مقابله با شیوع کرونا؛
رکورد بستری‌های کرونا در آذربایجان ‌غربی شکسته شد

 

این روزها مبارزه با کرونا دغدغه مشترک تمام مسوولان و مردم به خصوص مدافعان سلامت است، اما اصل اساسی مورد تاکید همه پزشکان برای موفقیت در این بسیج همگانی، رعایت بهداشت فردی و حفظ آرامش است.

این درحالیست که در روزهای اخیر آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی سیر صعودی دارد و مسئولان بهداشت و درمان استان، عدم رعایت فاصله گذاری از سوی مردم را دلیل شتاب دوباره کرونا عنوان می کنند.

به گزارش نای قلم، اگرچه رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در کنترل بیماری کرونا به شمار می‌رود، اما عدم رعایت این مهم از سوی مردم و بازگشت زندگی به روزهای عادی باعث شده روزانه شاهد افزایش تعداد مبتلایان در استان باشیم.

این در حالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان آذربایجان غربی متذکر شده است، در هفته جاری رکورد بستری‌های کرونا در آذربایجان ‌غربی شکسته شده و لازم است مردم بیش از پیش «فاصله‌گذاری اجتماعی» را رعایت کنند.

ابراهیم حسنی در گفتگوی خبری اظهار کرد: بالاترین تعداد افراد بستری در استان با سندرم حاد تنفسی در تاریخ ۲۱ فروردین بود که ۴۶۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند.

وی تصریح کرد: این رقم در تاریخ ۲۴ خرداد به ۵۶۴ نفر رسید که بالاترین تعداد بیماران بستری در استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان استان ادامه داد: در حال حاضر بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدحال‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد، اگر مراسم جشن و دورهمی برقرار باشد سیر صعودی بیماری بیشتر ولی اگر شرایط ماندن در خانه رعایت شود احتمال کاهش تعداد مبتلایان وجود دارد.

حسنی با بیان اینکه مردم از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی به صورت جدی پرهیز کنند، اذعان کرد: مردم از حضور در اجتماعات اجتناب کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک می‌تواند از انتشار قطرات عفونی از یک فرد آلوده به شخص دیگر و آلودگی احتمالی محیط توسط این قطرات جلوگیری کند بنابراین مردم استفاده از ماسک را جدی گرفته و به طور حتم از ماسک استفاده کنند.

حسنی افزود: نباید ذره‌ای احساس عادی سازی شود بلکه باید با قوت و بیش از پیش موارد و توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

به نظر می رسد مردم به دلایل متعدد کرونا را از یاد برده‌اند. غافل از اینکه چه تعداد افراد روزانه در حال ابتلا به این ویروس هستند همچنان به حضور و تجمع در سطح شهر و اماکن مخلتف ادامه می‌دهند که در این شرایط نیاز است تا مسئولان همانند روزهای نخست در فکر بازگرداندن محدودیت ها باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا