Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10285 ۱۳۹۹/۰۳/۲۶   ۱۰:۲۸:۳۵

توصیه های بهداشتی جدی گرفته شود؛
وسایل حمل‌و‌نقل عمومی کانون مهم آلودگی

 

ويروس کرونا، اين ميهمان ناخوانده که چند ماهي است کنگر خورده و بر پيکره هموطنان لنگر انداخته است گويا قصد رفتن ندارد و همچون زورگويي، اقشار مختلف جامعه را به مبارزه مي‌طلبد.

يکي از ميدان هاي جولان و قلدري کرونا، وسايل حمل‌و‌نقل عمومي است که به دليل وجود جمعيت از اقشار مختلف، احتمال انتقال و زنجيره بيماري را دوچندان کرده است.

در اين ميدان، افرادي که بنابر توصيه و پروتکل‌هاي بهداشتي، خود را به زره ماسک و دستکش مجهز و فاصله‌گذاري اجتماعي را رعايت مي‌کنند از گود رقابت‌ها کنار مي‌روند و کرونا هرگز به سمت اين افراد سوق پيدا نمي‌کند.

توصيه‌اي که بارها و بارها از سوي مسئولان عنوان شده و تدابيري هم براي رعايت آن مدنظر قرار گرفته است.

اما با وجود تمام توصيه‌ها و اجبارها، باز هم شاهد کم اهميت جلوه دادن اين نکته بهداشتي از سوي برخي افراد در سطح شهر هستيم.

یکی از نکات مغفول مانده در اين ميانه، نبود‌ نظارت بر اجرايي شدن پروتکل های بهداشتی  است. در سايه نبود نظارت بر رعايت توصيه‌هاي بهداشتي در وضعيت حمل‌و‌نقل عمومي، شاهديم که فقط درصد کمی از هموطنان خود را ملزم به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در خصوص حفاظت فردي و اجتماعي از بيماري کرونا کرده‌اند و بقيه به نوعي در خصوص رعايت اين دستورالعمل‌ها دچار نوعي خوش خيالي کاذب شده‌اند و نافرماني مي‌کنند به اين خيال که شرايط عادي شده و ويروس کرونايي وجود ندارد يا احتمال ابتلا به کرونا بسيار ضعيف است.

همچنین شهروندان بايد در حين سوار شدن به وسايل نقليه عمومي که کانون عمده شيوع ويروس کرونا است، ماسک، دستکش و شيلد را فراموش نکنند. غير از اين موارد حتما بايد فاصله‌گذاري فيزيکي را هم رعايت کنند و در اتوبوس و تاکسي که بيش از حد مسافر دارند سوار نشوند.

ذکر این نکته نیز ضروری است، رعايت مفاد بهداشتي که در پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها قرار داده شده بايد علاوه بر اينکه با ارائه تمهيدات از سوي دولت رعايت شود بلکه از سوي رانندگان اين ناوگان و شهروندان هم بايد جدي گرفته شود.

اين افراد حتما بايد از ماسک و دستکش استفاده کنند. براي رانندگاني که تماس مستقيم با مسافر دارند، استفاده از شيلد به منظور حفاظت کامل از صورت توصيه می شود. رانندگان همچنین بايد از سوار کردن بيش از اندازه مسافر خودداري کنند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا