اخبار
کد خبر : 10282 ۱۳۹۹/۰۳/۲۵   ۲۰:۲۳:۴۶

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛
اتمام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی

 

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات برای عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات استان به اتمام رسید.

به گزارش نای قلم، امید سیاح در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در بررسی نهایی، صلاحیت شش نفر از نامزدها به دلیل نداشتن شرایط لازم تایید نشد.

وی با بیان اینکه نامزدهای حضور در انتخابات باید شرایط اختصاصی بند 21 تبصره 8 اساسنامه خانه مطبوعات را دارا بودند، تشریح کرد: براساس این قانون، شرط ثبت نام برای نشریات مکتوب، انتشار منظم (بالاتر از ۵۰ درصد شمارگان موظف) و برای پایگاه‌های خبری، فعالیت مستمر آن رسانه در طول شش ماه اخیر بود.

سیاح ادامه داد: همچنین براساس ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و داشتن پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شرایط عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات بود که برای گواهی عدم سوءپیشینه مهلت لازم برای نامزدها داده شد.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها دلیل رد صلاحیت نامزدها را عدم دارا بودن شرایط اختصاصی بند 21 تبصره 8 اساسنامه خانه مطبوعات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تعداد 41 نفر از فعالان رسانه ای استان برای شرکت در انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات در سامانه ثبت نام کرده بودند که 21 نفر از نامزدها تأیید صلاحیت شدند و 14 نفر انصراف دادند.

سیاح با اشاره بر اینکه نامزدهایی که شرایط عضویتشان احراز نشده است می‌توانند 25 خردادماه اعتراض خود را به صورت مکتوب به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند تا مجدد موضوع احراز صلاحیت آنان مورد بررسی قرار گیرد.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: اسامی نهایی نامزدها ۲۶ خرداد ماه به صورت رسمی اعلام و ۲۷ خرداد ماه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی تعداد اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان را هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل و 2  بازرس اصلی با 2 بازرس علی البدل اعلام کرد و گفت: طبق اساسنامه خانه مطبوعات، دو نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان،  یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اعضا برای شرکت در انتخابات باید از طریق پنل کاربری خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تمام مراحل انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان غربی در 27 خردادماه جاری، به صورت الکترونیکی و براي سه سال آينده برگزار می شود.

وی گفت: این انتخابات همزمان با دوازده استان دیگر کشور انجام و رای‌گیری نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و اعضای خانه مطبوعات استان می‌توانند از طریق پنل کاربری خود هفت نفر اعضای هیئت مدیره و دو بازرس را از بین کاندیداها انتخاب کنند.

در حال حاضر 200 رسانه اعم مکتوب و الکترونیکی در آذربایجان غربی مجوز فعالیت دارند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا