اخبار
کد خبر : 10260 ۱۳۹۹/۰۳/۲۳   ۰۸:۵۴:۳۲

رییس کل دادگستری تصریح کرد؛
پیشگیری از فساد با تکمیل بانک اطلاعات در دستگاه قضایی آذربایجان غربی

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تکمیل بانک اطلاعات علاوه بر تامین امنیت مردم امکان دستیابی به متهمان و مجرمان فراری را فراهم می کند و موجب کاهش اطاله دادرسی‌ها و جلوگیری از فساد اداری می شود.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در گفتگویی اظهار کرد: باید کمک کرد که بانک اطلاعات اشخاص برای تحقق دولت الکترونیک در کمترین زمان ممکن شکل بگیرد.

وی افزود: علاوه بر همکاری تمام نهاد‌های دولتی همکاری موثر مردم هم می‌تواند در تحقق قوه قضاییه الکترونیک تاثیرگذار باشد.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: در سال ۹۸ با تلاش قضات و کارکنان دادگستری استان آذربایجان غربی، میزان ابلاغ الکترونیک به ۹۲ درصد رسیده است که از این لحاظ استان آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

گروسی ادامه داد: ابلاغ الکترونیک تاثیر زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم دارد و طرفین پرونده با اطلاع دقیق از زمان جلسات رسیدگی و احکام صادره می‌توانند با تهیه مستندات خود دفاعیات لازم را ارائه کنند و اگر اعتراضی نیز به آراء داشته باشند در مهلت مقرر قانونی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را در بالا بردن میزان ابلاغ الکترونیکی در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داد و هدف گذاری در این خصوص، حداقل ابلاغ ۹۵ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا