اخبار
کد خبر : 1026 ۱۳۹۴/۰۸/۲۶   

دولت الكترونيك گامي براي به حداقل رساندن فساد اداري است

*آذربايجان غربي پتاسيل هاي لازم را براي اجراي طرح دولت الكترونيك دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت الكترونيك گامي مهم براي به حداقل رساندن فساد اداري است.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده در مراسم تجلیل از متولیان انتخاب ارومیه به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور که در محل شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: طرح دولت الكترونيك در استان آذربايجان غربي كه طي تفاهم نامه ميان استانداري و سازمان فناوري اطلاعات ايران به عنوان پايلوت كشوري انتخاب شده، به صورت جدي دنبال مي شود.

وي اضافه كرد: آذربايجان غربي پتاسيل هاي لازم را براي اجراي طرح دولت الكترونيك دارد كه در صورت راه اندازي و تحقق اين هدف، شاهد كاهش و به حداقل رسيدن فساد اداري، افزايش رضايتمندي مردم، كاهش هزينه ها و سهولت دريافت خدمات دولتي توسط شهروندان خواهيم بود.

صفرزاده گفت: در همایش شهر هوشمند که با حضور مدیران ارشد فناوری استان ها، در تهران برگزار شد، استان های انتخابی خلاصه‌ای از طرح‌های موفق انجام‌شده یا درحال انجام در استان متبوع و نیز برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌ راه موجود جهت نیل به شهر هوشمند را ارائه کردند که پس از ارائه این طرح ها، هیات داوران، پنج شهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و ارومیه را بعنوان شهر پایلوت جهت راه اندازی شهر هوشمند پیشنهاد و انتخاب کردند.

وی ادامه داد: شهر ارومیه دارای زیرساخت های خوبی در راستای راه اندازی شهر هوشمند است و می توان از این ظرفیت در راستای توسعه دولت الکترونیک، پیاده سازی خدمات الکترونیکی و همچنین ایجاد شبکه ملی اطلاعات مابین دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان غربي در ادامه بر لزوم توجه به مباحث اخلاق و انگيزش در ميان كاركنان تاكيد كرد و افزود: جاري و ساري شدن مكارم اخلاقي در ميان كاركنان و توجه به نيازهاي مادي و معنوي آنان و ايجاد انگيزش كافي در آنها، از جمله عوامل مهم ارتقاي شاخص سلامت اداري است.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک به کارگیری فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف دولت به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سطح خدمات رسانی است، ادامه داد: مهم ترین نتیجه این امر، افزایش رضایت مردم خواهد بود به شرطی که پیاده سازی دولت الکترونیکی به طور صحیح و با موفقیت صورت گیرد.

صفرزاده در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص آسان کردن خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: تقویت و اجراي طرح شهروند الکترونیک یکی از راههای تسهیل در ارائه خدمات به مردم كه مورد تاكيد رهبرمعظم انقلاب نيز است، مي باشد كه در اين طرح شهروندان به آساني و بدون متحمل شدن هزينه هاي غيرضرور مي توانند خدمات دولتي را دريافت كنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا