اخبار
کد خبر : 10240 ۱۳۹۹/۰۳/۲۰   ۱۸:۱۴:۵۴

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
واحدهای فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از خروج مواد معدنی از استان واحدهایی احداث می شود که با فرآوری سنگ برای جلوگیری از خروج سنگ های تزیینی به صورت کوپ و خام از استان اقدام می کنند.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در نشست بررسی مشکلات معدن کاران اظهار کرد: فروش مواد معدنی به صورت خام ارزش افزوده این ثروت ملی را از استان خارج می کند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان و بازگردانی ارزش افزوده مواد معدنی به طور کامل به داخل استان طرح ایجاد واحدهای فرآوری در استان را با مشارکت دولت و بخش خصوصی به مرحله اجرا درآورده است.

وی تأکید کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری و تحقق بخشیدن به شعار سال که از سوی معظم له به عنوان" سال جهش تولید" مزین شده است و همچنین در راستای تأثیر گذاری فعالیت های معدنی استان و بازگشت ارزش افزوده حاصل از آن به مردم مناطق معدن خیز استان باید عملیات فرآوری مواد معدنی در داخل استان صورت گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: لازم است فعالیت های معدنکاری در استان نیز صنعتی و بروز شود و برای مواد معدنی استان به خصوص در حوزه سنگ های تزیینی برندسازی به عمل آید.

وی عنوان کرد: امروزه ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان یکی از نیازهای اصلی است و جهت تحقق این نیاز در راستای بازگردانی ارزش افزوده مواد معدنی استخراج شده از معادن استان حضور پررنگ خود معدنکاران در بحث سرمایه گذاری در ایجاد این واحدها توصیه می شود.

بابایی یادآور شد: با توجه به اتمام مطالعات آمایش سرزمینی استان 2 مزیت مهم تعریف شده است که یکی استقرار جغرافیایی استان و هم مرزی با چهار کشور بخصوص کشور هایی که دروازه ورود به اروپا محسوب می شوند و دیگری وجود عالی انواع مواد معدنی در استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: امروزه شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و معدنی استان بخصوص در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی مهیا است و سازمان از هرگونه سرمایه گذاری در استان حمایت های قانونی را انجام خواهد داد و سرمایه گذاران باید از مزیت مرزی و دسترسی آسان به پایانه های صادراتی موجود استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا