اخبار
کد خبر : 1023 ۱۳۹۴/۰۸/۲۵   

بسیج در اقتصاد مقاومتی به دولت کمک می کند

*60 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه شده است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: حضور بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی می تواند به دولت کمک و بسیاری از مشکلات را رفع کند.

به گزارش نای قلم، سردار عابدین خرم امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی که الگویی از نظام اقتصادی اسلام است بدون شک یک اقتصاد پویا و درون‌زا است که تکیه‌گاه اصلی‌اش منابع انسانی و مادی بومی و خودی است از این رو می توان از ظرفیت بسیجیان برای ایجاد طرح های مولد کمک گرفت.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های اقتصاد مقومتی 300 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این طرح‌ها با هدف مبارزه با بیکاری و توسعه صنایع استان در قالب 400 کارگاه و توانمندسازی یک هزار و 300 خانوار اجرا شده است.

خرم ایجاد واحدهای تولید قارچ خوراکی، پرورش شترمرغ، پرورش مرغ بومی، کاشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور و تولید عسل، تولید علوفه های هیدروپونیک، داربستی نمودن، اصلاح و احیای باغات را از جمله فعالیت های عرصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی به پروژه های محرومیت زدایی سپاه شهدا نیز اشاره و اظهار کرد: 60 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی از قبیل کمک به احداث مسجد، احداث سرویس بهداشتی، احداث غسالخانه، کمک به احداث حوزه علمیه و خانه محروم، کمک به احداث پل و آبرسانی هزینه شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی همچنین ساخت سد سردشت به عنوان بزرگترین سد شمالغرب کشور و سد سیلوه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، احداث تونل کانی سیب و خط آهن میاندوآب به ارومیه را از دیگر طرح‌های در دست اجرای سپاه شهدا آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

وی سپس به برنامه های تدارک دیده شده در هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: اجرای آیین معنوی دعای ندبه با حضور سخنرانان ویژه در استان، گردهمایی بسیجیان و میقات صالحین در میعادگاه های نماز جمعه، برپایی ایستگاه های سلامت و پایگاه های مشاوره رفتاری در استان، سخنرانی فرماندهان سپاه در پیش از خطبه های نماز جمعه از جمله برنامه هایی است که در این هفته به اجرا در می آید.

وی همایش نخبگان بسیجی، برگزاری شب شعر با موضوع بسیج و استکبارستیزی، نشست های فرهنگی، ارائه خدمات رایگان درمانی در درمانگاه های سپاه و بسیج، برگزاری صبحگاه مشترک واحدهای مقاومت دانش آموزی، اعزام تیم های جهادی به نقاط محروم، برگزاری همایش اصناف با محوریت پوشاک اسلامی، اجتماع عظیم بسیجیان در روز تشکیل بسیج مستضعفین را از دیگر برنامه های این هفته در آذربایجان غربی عنوان کرد که در 3 هزار و 700 پایگاه بسیج و 200 حوزه مقاومت استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا