اخبار
کد خبر : 1021 ۱۳۹۴/۰۸/۲۵   

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهره‌برداری از معادن آذربایجان غربی

 *باید از بزرگ ترین معدن طلای خاورمیانه در استان به نحو حداکثری استفاده کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای بهره‌برداری از معادن آذربایجان غربی استفاده شود.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت‌وگویی، اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف از جمله بهره‌برداری از معادن استان به نحو مطلوب استفاده کرد تا از این رهگذر امکان اشتغال برای جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن آذربایجان غربی یکی از پنج استان اول در کشورمان قلمداد می‌شود، افزود: از نظر ذخایر معدنی و تنوع در آنها از موقعیت ممتازی بین سایر استان‌ها برخوردار است، که این موضوع به معنای واقعی حائز اهمیت می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اظهار اینکه بالغ بر 50 نوع ماده معدنی در استان داریم، یادآوری کرد: بزرگ ترین معدن طلای خاورمیانه در استان ماست، که از این موهبت الهی باید به نحو حداکثری استفاده کنیم.

اسکندری با اشاره به وجود ظرفیت انواع سنگ‌های تزئینی در استان، خاطرنشان کرد: بخشنامه و آئین‌‌نامه مربوط به فرآوری آنها در چند ماه اخیر به سازمان‌های ذی‌‌صلاح ابلاغ شده است، تا براساس آن نسبت به جذب سرمایه‌گذار و فرآوری اقدام شود.

این مسئول بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت نهفته در بخش خصوصی استان تاکید و تصریح کرد: از این رهگذر می‌توان مواهب طبیعی و نعمت‌های خدادادی موجود در استان را استفاده کرد، تا در مسیر توسعه، اشتغال‌زایی و کارآفرینی گام برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با نهادهای مختلف با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان، استفاده از تکنولوژی‌ جدید و ماشین‌آلات و آشنا کردن سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های استان اشاره کرد.

وی با اظهار اینکه استان ما به لحاظ هم مرز بودن با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه از موقعیت جغرافیایی ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید در راستای استفاده مطلوب از این قابلیت استان اهتمام ویژه صورت گیرد، زیرا به معنای واقعی کلمه یک فرصت برای توسعه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا