Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10204 ۱۳۹۹/۰۳/۱۵   ۱۸:۳۹:۱۶

توسط گروه کوهنوردی "زونوز داغچیلاری" صورت گرفت؛
صعود کوهنوردان زنوزی به قله سلطان زنجير

 

اعضای گروه کوهنوردی "زونوز داغچیلاری" به قله سه هزار و 225 متری سلطان زنجير صعود کردند.

به گزارش نای قلم، 13 نفر از اعضای گروه کوهنوردی "زونوز داغچیلاری" به قله سلطان زنجير زنوز به ارتفاع سه هزار و 225 متر صعود کردند.

این صعود با هدف گرامیداشت یاد و خاطره قادر عظيمي از بنيان گذاران و سازمان دهندگان اوليه ورزش کوهنوردي در ذوب آهن اصفهان و روز جهانی محیط زیست صورت گرفت.

يادآور مي شود گروه کوهنوردی "زونوز داغچیلاری" همچنين تلاش دارد تا در هر مناسبتی فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در تمام اقشار جامعه گسترش دهد و با برگزاری برنامه های مختلف این رسالت خود را به انجام رساند.

قادر عظیمی زنوز از بنیان گذاران و سازمان دهندگان اولیه ورزش کوهنوردی در ذوب آهن اصفهان بود و همواره در سطح استان و کارخانه برای گسترش این ورزش بر پایه ای علمی و فنی تلاش می کرد.

 وی در دوره های مختلفی برای افزایش مهارت در کوهنوردی و صخره نوردی در خارج از کشور شرکت کرده بود.

گفتنی است، کوه سلطان زنجير که با نام‌ سلطان سنجر نيز شناخته مي‌شود، با ارتفاع سه هزار و 225 متر يکي از کوه‌هاي سترگ و زيباي آذربايجان است که در حدود ۱۵ کيلومترى شرق زنوز واقع شده است.

علت نامگذاری اين كوه به نام سنجر به دليل این بوده که وقتی سلطان سنجر آخرین پادشاه سلجوقیان در یکی از جنگ ها از قراختائیان شکست می خورد و در کوه هاي اين منطقه آواره می شود به پیرعابدی که در این کوه کلبه ای داشته، پناه می آورد و مدتی در آنجا می ماند، بدین جهت این کوه به عنوان مخفیگاه سلطان سنجر مشهور می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا