اخبار
کد خبر : 102 ۱۳۹۴/۰۴/۰۶   

خدمات دولت برای مردم اطلاع‌رسانی شود

* اصلاح طلبان فضای همدلی و هم‌زباني را بسترسازی کرده‌اند

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی طلاب گفت: دولت آن طور كه بايد و شايد نتوانسته خدمات خود را به مردم اعلام كند و اين ضعفی است که باید رفع و خدمات دولت برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

جعفر فخرآذر در گفت‌وگوي اختصاصي با ناي قلم، به فرمایشات امام راحل (قدس سره) اشاره کرد مبنی بر اینکه خدمات خود را به مردم اعلام كنيد تا مردم اميدوار باشند، سپس متذکر شد دولت بايد حوزه رسانه اي خود را تقويت كند.

عضو شورای مركزی مجمع روحانيون مبارز، وقتی می‌خواهد ارزیابی‌اش را درباره عملکرد دو سال گذشته دولت تدبیر بگوید ابتدا به شرایط دشوار دولت با توجه به تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی، تبعات تصمیم گیری‌های شبانه و بدون کار کارشناسی در دولت گذشته، اشاره و تاکید می‌کند قبل از بررسی عملکرد دولت باید به این نکته مهم توجه کنیم که چه چیزی به دولت تحویل داده شد و انتظارمان از دولت چیست؟

با این حال جعفر فخرآذر گفت كه اجرای برنامه های مختلف توسط احزاب، سخنرانی فعالان سیاسی و حزبی در شهرهای مختلف، تعامل با نظام بین‌الملل، تثبیت نرخ تورم و قیمت‌ها همه و همه نشان دهنده تغییرات محسوس در دولت یازدهم است.

*جریان‌های هم‌سوی اصلاح طلب فضای همدلی را بستر سازی کرده‌اند

فخرآذر سپس به وضعیت فعلی اصلاح طلبان اشاره و تصریح کرد که تمام گروه‌ها و احزاب و جریان‌های هم‌سوی اصلاح طلب با عبرت گرفتن از انتخابات سال 84، فضای همدلی و هم زبانی را بستر سازی کرده‌اند که به طور قطع برآیند و نتیجه این فرآیند، مطلوبِ کشور و مردم از همه اقشار خواهد شد.

قائم مقام ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی در استان آذربایجان غربی، در سخنان خود به دفعات تاکید کرد اگر اختلافي هم به وجود می‌آید اختلاف ديدگاه و درون خانوادگي است ولي در مورد منافع ملي همه باهم یک‌صدا و متحد هستند و اصلاح طلبان هيچ وقت منافع ملي را فداي مسائل شخصي نكردند و نخواهند كرد و مطمئن هستيم كه هوشيارتر از قبل عمل خواهند كرد.

فخرآذر با بیان اینکه مردم با حماسه خود در 24 خرداد ماه سال 92، عقلانیت و اعتدال را به کشور بازگرداندند اضافه کرد بعد از انتخابات 24 خرداد مردم با حساسيت ويژه اي مسائل را پيگيري می‌کنند و به آينده و سرنوشت خود به صورت ويژه توجه دارند چرا که ديدند بعد از هشت سال كه اصلاح طلب‌ها نتوانستند به اجماع برسند و با كانديداي واحد در انتخابات ظاهر شوند برخي مسائل و مشكلات در كشور رخ داد كه هنوز هم جمع و جور نشده است.

به گفته وی اصلاح طلبان با تدبیر سران جریان اصلاح طلب به اجماع واحد رسيدند، با كانديداي واحد جلو آمدند و مردم با راي خود حمايت كردند، شاید بعضی انتقادها وجود دارد که طبیعی است و در هر دولتي وجود دارد اما هنوز هم مردم از آراي خود دفاع می‌کنند، پشتيبان دولت هستند و نمره قابل قبولي به اين دولت می‌دهند چرا که می‌دانند دولت وارث چيست؟ و می‌بینند كه شبانه روز تلاش می‌کند و می‌خواهد كه خدمت كند چه بسا در اين ميان عده اي به صورت هماهنگ و منسجم هدفشان اين است كه دولت را زمين گير كنند، به هر طريقي فضاي اميدي كه در جامعه به وجود آمده را به ياس تبديل و القا كنند كه دولت ناكارآمد است، نمی‌تواند کاری انجام دهد و برنامه ندارد در حالي كه این‌گونه نيست و دولت از كارشناسان زبده استفاده كرده و تمام برنامه‌ها به صورت دقيق كارشناسي شده است و مردم به این مهم واقفند.

به گفته فخرآذر امروز اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند كه در اختلاف‌ها هم خود و هم كشور متضرر می‌شود لذا براي حفظ منافع ملي، اهداف انقلاب، نظام و آرمان‌های رهبري بايد متحد شویم و به اجماع برسیم که در این راستا تلاش دارند با اتحاد، همدل، یک‌زبان و یک‌صدا جلو بيايند و به یقین با ليست واحد در انتخابات حضور خواهند يافت.

عضو ارشد حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه شعار اصلاح طلبان «میزان رای ملت است» است، اظهار کرد ما معتقديم افراد مشكل دار و مسئله دار نبايد اجازه حضور در عرصه های مختلف داشته باشند اما موافق این نیستیم که چون مخالف تفكر من است پس بايد حذف شود. از این رو بايد در فضاي برابر امكان رقابت عقايد و افكار مختلف كه معتقد به اصل نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي هستند ولي در ديدگاه تفاوت دارند، فراهم شود در چنین شرایطی هر كسي انتخاب شود مورد قبول و احترام همه است.

* اصلاح طلبي برآمده از متن جامعه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان فقط با نخبگان جامعه در ارتباط هستند؟ اظهار داشت اصلاح طلبي برآمده از متن جامعه است و به دليل ارتباط وسيع و عميقي با متن جامعه دارند. اصلاح طلبان بيشتر از اينكه تلاش كنند از طريق سازوكارهاي تشكيلاتي و سازماني با متن جامعه ارتباط بگيرند از طريق سازوكارهاي کاملا مدني و عمومي در متن جامعه تاكنون ارتباط گرفته‌اند، درست است که نخبگان و فرهيختگان به مسائل و تحولات، زودتر از ديگران اشراف پيدا می‌کنند و در ارايه راه حل براي مشكلات نيز توانمند تر هستند اما اين به اين معنا نيست كه اصلاحات نسبت به بقيه بخش‌های جامعه بي توجه است و جرياني نخبه گرا است که نمونه بارز آن انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است و ديديم كه در دورترین روستاها نيز مثل شهرها بيشترين راي داده شده به روحاني است.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی طلاب در بخش دیگری از سخنان خود به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد اولویت اول در بحث انتخابات حضور پرشور مردم است چرا که حضور مردم خيلي از توطئه‌ها را خنثي می‌کند اما اینکه كدام جناح یا تفكري پیروز شود اولویت بعدی است.

فخرآذر با بیان اینکه هدف دولت صيانت از آراي مردم است، ادامه داد که حاشیه‌ها بحث دیگری است اما مردم به اصل انتخابات ايمان دارند و اینکه مکانیزم و روند انتخابات در جمهوري اسلامي ايران سالم بوده و است از این رو همیشه در صحنه‌ها حضور یافته و با درک حساسیت منطقه در این دوره از انتخابات نیز حضور خواهند یافت، مردمي كه دولت را انتخاب كردند، در انتخاب رئیس جمهور کشورمان سنگ تمام گذاشتند و به حمايت خود ادامه می‌دهند و می‌دانند مجلسي كه می‌خواهد تشكيل شود اگر همراه با دولت باشد چقدر می‌تواند در كشور منشا خير و بركت و موفقيت باشد.

وی در عین حال به هواداران دولت نیز توصيه کرد هر اختلاف و بحثي که دارند به صورت درون گروهي طرح شود چرا که جناح مقابل درصدد است کوچک‌ترین مسئله را با يك خبر رسانه اي بزرگنمايي كند و از اين فضا نهايت استفاده را ببرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا