Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10199 ۱۳۹۹/۰۳/۱۵   ۰۹:۰۹:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
تداوم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از ابتلای ۱۶۴ نفر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: با شناسایی ۱۶۴ مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۶ هزار و ۲۲۱ نفر رسیده است.

وی تعداد کل بهبودیافتگان را نیز سه هزار و ۸۳۶ اعلام کرد.

آقازاده افزود: با فوت ۲ تن در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب، تعداد کل فوتی‌ها به ۲۳۳ تن رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در پیک نخست شیوع کرونا با همراهی مردم و مسئولان شیوع این ویروس ناشناخته روند نزولی به خود گرفت و آمار فوتی‌ها و بستری‌ها به صورت یکنواخت بود.

وی اضافه کرد: در این مدت از کل تخت‌های تجهیز شده در بخش آی-سی-یو، ۲۰ درصد استفاده بود.

این مقام مسوول افزود: متاسفانه با بازگشایی پلکانی اصناف مردم این ویروس را جدی را نگرفتند و این مورد باعث شد که روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا افزایش بیشتری داشته باشد.

آقازاده درباره تغییرات اخیر روند بیماری، تصریح کرد: در پنج و شش روز گذشته تعداد افراد مبتلای به کووید ۱۹ در استان افزایش قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است.

وی ادامه داد: متاسفانه این ویروس هزار چهره هر روز یک رفتاری عجیبی از خود به نمایش می‌گذارد و هم اکنون علاوه بر ریه، کلیه، کبد، دستگاه گوارش، سیستم عصبی، مغز و قلب را نیز درگیر می‌کند.

این مسئول با هشدار به کم توجهی مردم بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام یافته علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و با گرفتاری بیشتر ریه‌ها به بیمارستان نسبت به قبل مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا هنگام مراجعه به بیمارستان حال وخیم تری دارند، افزود: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان ها، تاخیر آن‌ها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است، بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آن‌ها وخیم بوده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

وی درباره آگاهی مردم ابراز کرد: مردم باید تا زمان یافتن درمان بیماری، آگاه‌تر بوده و با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از ابتلا به بیماری دوری کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا