اخبار
کد خبر : 10176 ۱۳۹۹/۰۳/۱۲   ۱۰:۴۲:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی ۵۶۳۹ نفر شدند

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان آذربایجان غربی از ابتلای پنج هزار و 639 نفر در آذربایجان غربی به ویروس کرونا و فوت 224 نفر خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: 484 مورد تست کرونا در سطح استان گرفته شده است که از این تعداد 189 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد.

وی افزود: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به پنج هزار و 639 نفر رسیده است که از این تعداد سه هزار و 602 نفر بهبود یافته‌اند.

آقازاده اضافه کرد: از 189 مورد جدید شناسایی شده تعداد 171 نفر از بیماران سرپایی و 18 نفر بستری شده در مراکز درمانی استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 16 نفر از بیماران بستری در بیمارستان و 90 نفر از بیماران سرپایی بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته، تصریح کرد: بیماران بستری شده در آی‌سی‌یو به تعداد 80 نفر است که از این تعداد وضعیت 40 بیمار وخیم اعلام شده است.

آقازاده با اشاره به تعداد مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌ها در استان، عنوان کرد: از مجموع 189 مبتلای جدید در استان، ارومیه 59 مورد جدید که 56 نفر از افراد سرپایی و سه نفر بستری، اشنویه شش نفر سرپایی مثبت، بوکان 34 نفر مثبت که 29 نفر سرپایی و پنج نفر بستری، پلدشت یک نفر سرپایی، تکاب 2 نفر سرپایی، خوی 21 نفر که 20 نفر سرپایی و یک نفر بستری، سردشت چهار نفر سرپایی، سلماس 16 نفر مثبت که 15 نفر سرپایی و یک نفر بستری، شوط و ماکو هر کدام یک نفر سرپایی مثبت، مهاباد 9 نفر مثبت که 32 نفر سرپایی و هفت نفر بستری، میاندوآب یک نفر بستری، نقده چهار نفر سرپایی مثبت گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته آمار مبتلایان به کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان و فوتی‌ها در استان افزایش یافته است و شاهد پیک دوم شیوع بیماری هستم و مردم به طور حتم باید این بیماری را جدی بگیرند و وضعیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر نامطلوب است باید بیش از این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه مردم قرار گیرد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به بیماری را قطع کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا