اخبار
کد خبر : 10174 ۱۳۹۹/۰۳/۱۱   ۲۱:۰۳:۰۸

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در آذربایجان‌غربی

 

پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در آذربایجان‌غربی صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این مراسم گفت: مسجد مکانی مقدس است که علاوه بر عبادت و نیایش به درگاه الهی، از طریق آن می‌توان کلیه حوائج معنوی و دنیوی مردم را برآورده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصرخدایاری، نقطه آغاز انگیزه آفرینی نوجوانان برای هنر را مساجد عنوان کرد و افزود: نقطه آغاز انگیزه آفرینی در نوجوانان و جوانان برای کارهای هنری و فرهنگی مساجد است و باید با تشویق جوانان و نوجوانان به این سمت شاهد تعالی معنوی در بعد هنر باشیم و ما نیز در این راستا اهتمام ویژه‌ای داریم و تلاش می‌کنیم.

ابن مقام مسئول با تاکید بر اینکه می‌توانیم در ترویج هنرهای اسلامی از ظرفیت مساجد استفاده کنیم تصریح کرد: مساجد بهترین ظرفیت را برای ترویج هنر ایرانی اسلامی دارند و باید از این ظرفیت بسیار خوب برای ترویج هنرهای اسلامی در سطح گسترده استفاده کنیم.

* جشنواره ملی نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» میزبان ۱۴ عنوان نمایشنامه

جشنواره ملی نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» میزبان ۱۴ عنوان نمایشنامه از هنرمندان حوزه هنری آذربایجان غربی است

به گزارش نای قلم، در همین راستا تلنگر و پدر از « تروسکه بقا»، سیاه و سفید از«ژینا دانشمایه»، غواص از«رضا محمد خانی»، همین نزدیکی ها و رویای مجازی به ترتیب از« سوسن مشاریان و پدرام رحمانی» عناوین نمایشنامه هایی هستند که به این جشنواره ارسال شده اند.

همچنین نمایشنامه های فرزندخوانده، کیف پول، گذشت، استی مامندی، انتقام، تقابل، راه بی بازگشت و سپهر از «احسان عارف» دیگر آثار مکتوب نمایشی هستند که از طرف واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی جهت رقابت در این جشنواره حضور دارند.

 مسئول واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص گفت: جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» توسط مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و واکنش به ضرورت‌های بهداشتی جاری و ارائه راهکار‌های عملیاتی در این عرصه برای تولید و خلق ایده از طرف نویسندگان حرفه‌ای، جوانان مستعد و دانشجویان تئاتر برگزار می شود .

پدرام رحمانی افزود: آثار تایید شده نهایی در قالب «یکصد نمایشنامه تئاتر بچه های مسجد»  با موضوهایی نظیر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، اقتباس از قصص قرآنی، رونق و جهش تولید و موضوعات انگیزشی برای جامعه در این باره، آسیب‌شناسی رفتار و منش نوجوانان و جوانان در محیط خانه، خانواده و جامعه، ارتباط سازنده اهالی مسجد و جامعه اسلامی برای حل مشکلات اجتماعی و نقش تربیتی مساجد و اهالی مسجد برای نوجوانان و جوان‌ها به صورت مجموعه نمایشنامه جهت اجرا های صحنه ای و خیابانی معرفی می شوند.

*249 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد   

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستانک کوردی مهاباد» گفت: 249 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش نای قلم، سیامند جوانبخت اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری داستانک کوردی که با همت پایگاه خبری هاژه برگزار می‌شود، با استقبال گرم داستان نویسان استان‌های مختلف کشور روبرو شده و 136 داستانویس آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت این جشنواره در دوره‌های گذشته که بصورت منطقه‌ای برگزار شده تصریح کرد: برای سومین سال متوالی مهاباد میزبان داستان نویسان کورد از سراسر کشور خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا