اخبار
کد خبر : 10172 ۱۳۹۹/۰۳/۱۱   ۱۹:۵۱:۴۱

معاون برنامه ریزی دادگستری استان متذکر شد؛
معضل قاچاق سازمان یافته در آذربایجان غربی

 

معاون برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی گفت: یکی از معضلات و آفت‌هایی که به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند و آن را دچار مشکل می‌کند، قاچاق کالا به ویژه از نوع سازمان یافته آن است و استان ما به لحاظ مرزی بودن با این پدیده بیشتر درگیر است.

به گزارش نای قلم، حسن قاسمی در جلسه بررسی نقایص، خلاء‌ها و آسیب‌های استان در امر پدیده قاچاق و راهکار‌های موثر در مواجهه با آن، اظهار کرد: قاچاق سازمان یافته کالا یکی از موانع اصلی تحقق جهش تولید است و هدف دستگاه قضایی و تمام سازمان‌های دخیل در این امر مبارزه با این پدیده است.

وی افزود: لازم است که در راستای جلوگیری از دلال بازی سودجویان، کارگروهی متشکل از نخبگان در امر تولید تشکیل شود تا از نقطه نظرات آن‌ها در رونق تولید واحد‌هایی که با مشکل مواجه شده‌اند، استفاد کرد.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های قوه قضاییه حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی است و در این مورد ریاست قوه قضاییه نیز از مسئولین دستگاه قضایی هر استان درخواست نموده تا راهکار‌هایی را متناسب با مقتضیات استان خود در راستای حمایت از تولید داخلی ارائه نمایند.

قاسمی در ادامه معوقات بانکی و بروکراسی اداری در اخذ مجوز‌های تولید، ضعف مدیریت و بازاریابی واحد‌های تولیدی و دلال بازی سودجویان و بنگاهداری بانک‌های عامل که پس از طی مراحل ثبتی مدیریت واحد‌های تولیدی را در اختیار می‌گیرند، ولی به دلیل عدم توانایی و تخصص لازم در اداره این واحد‌های تولیدی باعث توقف تولید و تعطیلی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌شوند را از دیگر موانع در راه تحقق جهش تولید بیان و پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از نخبگان در امر تولید استان تشکیل شود تا از نقطه نظرات و تجارب آن‌ها در رونق تولید واحد‌هایی که با مشکل مواجه شده اند، استفاد کرد.

در ادامه این جلسه مصطفی حبیبی دادستان ارومیه به اهمیت هدف گذاری تولید اشاره کرد و گفت: ما مسئولان باید فرمایشات مقام عظمای ولایت را در خصوص جهش تولید سرلوحه کار خود قرار دهیم و تمام تلاش خود را در راه رفع موانع تولید که قاچاق کالا یکی از آن‌هاست را بکار ببندیم.

در ادامه پس از قرائت دستور جلسه هر یک از اعضاء به بیان نکته نظرات و ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات خود در مورد اجرایی کردن آن پرداختند و در پایان این جلسه مصوباتی داشت که به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا