اخبار
کد خبر : 1017 ۱۳۹۴/۰۸/۲۵   

اروميه ميزبان اجلاس بين المللي جاده ابريشم

* برگزاری این نشست بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری را افزایش  می دهد

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از میزبانی ارومیه برای برگزاری ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم خبر داد .

به گزارش نای قلم جلیل جباری در جلسه امروز که در هتل پارک ارومیه با حضور مدعوین بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و سازمان جهانی جهانگردی میزبانی این اجلاس در سال 2016  به ایران و استان آذربایجان غربی محول شده است .

وی با اشاره به اهداف سازمان جهانی تصریح کرد: در سازمان جهانی جهانگردی بیش از 162 کشور عضو هستند که هدف عمده این سازمان توسعه پایدار گردشگری در سطح جهان بوده و بدین لحاظ کشورهای زیادی علاقه مند به عضویت در این سازمان بین المللی هستند .

جباری با اشاره به اهمیت برگزاری مناسب این اجلاس در ابعاد مختلف اضافه کرد: با توجه به حضور 32 کشور در طی چهار روز و برگزاری جلسات متعدد و ارائه نقشه راه در موضوعات مختلف فرهنگی، تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری می تواند در حوزه های مختلف مهم مفید فایده باشد.

جباری برگزاری ششمین نشست کارگروه تخصصی راه ابریشم را فرصت بسیار مغتنمی برای استان آذربایجان غربی عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست بین المللی تبعات خوبی برای ایران و به ویژه استان آذربایجان غربی داشته و فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری را افزایش داده و مطمئناً منجر به رونق گردشگری استان خواهد شد .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، لازمه اجرای این اجلاس و نشست بین المللی را یک عزم جدی دانسته و فراتر از یک بخش و گروه عنوان و اضافه کرد: با توجه به حضور 40 نفر از کارشناسان بین المللی در این برنامه لازم است تا همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی در اجرای این برنامه همکاری و از این فرصت استفاده کرده و از همه افرادی که می توانند ما را در میزبانی این اجلاس یاری کنند دعوت به همکاری می کنیم.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق حدود 900 کیلومتر مرز مشترک دارد .

این استان دارای دو اثر ثبت شده جهانی تحت سلیمان و قره کلیسا بوده و ظرفیت های زیادی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا