اخبار
کد خبر : 10169 ۱۳۹۹/۰۳/۱۱   ۰۹:۳۵:۳۲

رئیس کل دادگستری استان:
اطلاع رسانی غیراصولی تبعات جبران ناپذیری دارد

 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: اطلاع رسانی غیراصولی به ویژه در پرونده های قضایی می تواند تبعات ناخوشایند و جبران ناپذیری داشته باشد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در دیدار با رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: اطلاع رسانی در زمینه پرونده های قضایی باید با نهایت دقت و سنجیدن جوانب امر انجام گیرد.

وی با یادآوری اصول و ضوابط قانونی در مورد اطلاع رسانی صحیح در پرونده فوت مشکوک یکی از وکلای دادگستری در شهرستان مهاباد، از مسئولان کانون خواست تا بدون اطمینان از نتایج قطعی، هم در مورد اخیر و هم در موارد مشابه از اطلاع رسانی عجولانه پرهیز کنند.

این مقام قضایی با ابراز همدردی با خانواده وکیل مرحوم بیان داشت: در صورت احراز ارتکاب جرم قتل عمدی در پرونده آن مرحوم، موضوع با جدیت پیگیری و قاطعانه برخوردهای لازم قانونی معمول خواهد شد.

گروسی در خصوص اعلام نیاز کانون وکلا به جذب وکلای جدید اشاره کرد و بیان داشت: باید با توجه به جمعیت استان و نیز لحاظ تعداد وکلای موجود و تعداد پرونده های مطروحه در شعب دادگستری، وسعت جغرافیایی استان، میزان بهره مندی مردم از وکیل در پرونده ها و سایر عوامل، باید با تعامل و همفکری تعداد مورد نیاز وکیل معین و اعلام گردد.

رئیس کل دادگستری استان در این دیدار نگاه ویژه ای هم به عدم رعایت انجام وکالت در حوزه قضایی مربوط توسط برخی قضات بازنشسته وکیل داشت و گفت: انتظار ما از این بزرگواران رعایت حداکثری قوانین است وقتی که صراحت قانون به ممنوعیت سه سال وکالت در آخرین حوزه قضاوت است همکاران قضایی سابق عنایت لازم داشته باشند، مع الوصف از مسئولان کانون می خواهم نظارت کامل و دقیق به این موضوع داشته باشند تا حقی از کسی تضییع نشود.

در ادامه این جلسه رئیس کانون وکلاء دادگستری آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت ها و همکاری های موثر دکتر گروسی بیان داشت کانون وکلا خود را از دادگستری جدا نمی داند و تمام تلاش و کوشش خود را بکار بسته است تا با همکاری و همیاری مساعد نتایج خوبی در پرونده ها به دست آید.

سعید عباسی نیز اطلاع رسانی عجولانه در امور قضایی را بر خلاف قوانین و ضوابط دانسه و بیان داشت: باید منتظر نتایج قطعی در خصوص فوت مشکوک وکیل مرحوم شهرستان مهاباد بود و بعد اطلاع رسانی کرد تا خدای نکرده سوء برداشتی حادث نشود.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده وکیل مرحوم از رئیس کل دادگستری استان خواست تا دستور دهند با بررسی موشکافانه پرونده مشارالیه به موضوع قاطعانه رسیدگی قضایی صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا