Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10166 ۱۳۹۹/۰۳/۱۰   ۱۸:۳۹:۵۸

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان تاکید کرد؛
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی عرصه های ملی آذربایجان غربی

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی درآماده باش کامل قرار دارد و مقرر شده تمام افراد و کارکنان مجموعه اداره کل منابع طبیعی در سطح استان به طور مداوم عملیات گشت زنی را داشته باشند.

به گزارش نای قلم، هادی قاسمی در گفتگویی اظهار کرد: در روزهای پیش رو با جدیت تمام به دنبال هماهنگی و برنامه ریزی برای آماده کردن توان داخلی و جلب مشارکت مردمی و نهادهای اجرایی در سطح استان در بحث آتش سوزهای احتمالی در مراتع هستیم که امیدواریم این هماهنگی ها منجر به نتیجه و همدلی آحاد مردم و دستگاهای اجرایی برای مقابله با این موضوع باشد.

وی افزود: با توجه به بارندگی های خوب در سطح استان و افزایش پوشش گیاهی در مراتع ملی احتمال آتش سوزی در مراتع نیز افزایش یافته است لذا از شهروندان بخصوص روستاییان تقاضا داریم رعایت موارد ایمنی را به هنگام حضور در طبیعت مد نظر قرار دهند و از روشن کردن هر گونه آتش در بستر مراتع خودداری کنند.

قاسمی اضافه کرد: یکی از موثرترین راهکارهای پیشگیری از حریق در عرصه های ملی، آگاهی دهی و اطلاع رسانی عمومی است که با تمهیدات انجام شده در روزهای آتی از طریق رسانه های عمومی و جراید به آن پرداخته می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان ادامه داد: همچنین مقرر شده است از طریق استانداری، ائمه جماعات، فرمانداری ها، شوراهای اسلامی و دهیاری ها مسائل ترویجی و هشداردهنده اجرا شود تا از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع ملی استفاده شود.

وی از شهروندان خواست، با مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل ها مراتب را به تلفن 1504 یگان حفاظت اطلاع دهند تا همکاران به موقع در صحنه حضور یابند.

گفتنی است آذربایجانغربی بیش از 2 میلیون و 750 هزارهکتار عرصه ملی و 101 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا