اخبار
کد خبر : 1014 ۱۳۹۴/۰۸/۲۵   

برگزاری جشنواره شعر ولایت از سال آینده به دو زبان آذری و کردی

*150 اثر از استان های البرز، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره سراسری شعر ولایت در دو بخش اصلی و جنبی که بخش اصلی آن به زبان ترکی آذری و بخش جنبی آن به زبان کردی بوده برگزار شد و از سال آینده این جشنواره به دو زبان ترکی آذری و کردی برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در چهارمین جشنواره کشوری شعر ترکی آذری و کردی یادمان ولایت اظهار کرد: در این جشنواره آثار شعرایی از استان‌های ادبیل‌، آذربایجان‌ غربی، زنجان، همدان، تهران، البرز، آذربایجان‌ شرقی، کرمانشاه و کردستان شرکت داشتند.

وی افزود: به مناسبت تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت سه جشنواره در مکان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که در این میان، میزبانی جشنواره ملی شعر ولایت به زبان ترکی ـ آذری و کردی به عهده آذربایجان‌ غربی گذاشته شد.

به گفته کریمی 150 اثر از استان های البرز، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در پایان این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری برگزار شد، از برگزیدگان چهارمین جشنواره کشوری شعر ترکی آذری و کردی یادمان ولایت در ارومیه تجلیل به عمل آمد.

جشنواره شعر ترکی یادمان ولایت به مناسبت سالروز تبعید مقام معظم رهبری در دوران ستمشاهی به شهرستان جیرفت و با دو موضوع ولایت و رهبری و ایثار و شهادت برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا