اخبار
کد خبر : 10139 ۱۳۹۹/۰۳/۰۷   ۱۶:۱۰:۵۹

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی:
تجهیز مرزهای آذربایجان غربی به خودروهای "ارس" و "نفربر"

 

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: خودروهای عملیاتی تاکتیکی «ارس» و «نفربر» به ناوگان خودرویی مرزبانی استان افزوده شده است.

به گزارش نای قلم، سردار یحیی حسین‌خانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی، اقدامات خوبی در حوزه الکترواوپتیکی، ناوگان خودرویی، تسلیحات و در حوزه مهندسی رزمی در مرزبانی انجام شده است که این تقویت هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تجهیزات کامل و به روزی از جمله دوربین «دید در شب» در اختیار مرزبانان قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به پیشرفت و ارتقای سطح الکترونیکی و نصب دوربین های دید در شب اپتیکی و الکترونیکی، پایش از نیروی انسانی به سوی الکترونیکی شدن سوق پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی استان مبارزه بی امان با قاچاق و جهش مبارزه با این پدیده شوم را از راهبرد‌های اصلی مرزبانی در سال جهش تولید عنوان و تصریح کرد: ماموریت‌های مرزبانی بر اساس شعار سال بومی سازی شده و تسهیل در تجارت و مقابله با قاچاق با جهش مثبت مرزبانان در کشفیات، جهش برقراری امنیت مطلوب در مرزها و ارتقاء احساس امنیت در مرز طی سال جاری در دستور کار مرزبانان قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه تامین امنیت و آرامش در مرز از نان شب واجب‌تر است، تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم که در زمینه استیفای حقوق مرزنشینان و دولت و کنترل و مراقبت از مرز‌های کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

* کشته شدگان اخیر متجاوزان مرزی بودند

حسین خانی به کشته شدگان اخیر در مرز ایران و ترکیه توسط نیروهای نظامی ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد: کشته شدگان اخیر متجاوزان مرزی بودند.

وی توضیح داد: همه کشورهای همسایه در مناطق مرزی خود نقاط عادی، زرد و ممنوعه را تعریف کرده اند که با نصب تابلوها و علائم هشداردهنده اطلاع رسانی شده است.

فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: ترددهای شبانه ممنوع است و عابران غیرمجاز در مناطق قرمز و ممنوعه به عنوان متجاوز مرزی محسوب می شوند.

*کشف بیش از ۸۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

حسین خانی سپس به آمار کشفیات اشاره و اظهار کرد: ۸۷ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال کالای قاچاق طی ۲ ماه نخست امسال در مرزهای این استان کشف و ضبط شد که ۱۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اذعان کرد: در این مدت ۳۳۱ مورد عملیات در مرزهای استان منجر به کشف کالاهای قاچاق شده است.

حسین‌خانی ادامه داد: سیگار، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، احشام، زیورآلات، کیف و کفش از جمله کالاهای کشف شده هستند.

به گفته وی در این مدت ۸۶ قاچاقچی دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کمتر است.

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به اینکه در این مدت ۵۲۰ میلیون ریال ارز خارجی کشف شده است، بیان کرد: در ۲ ماه نخست امسال، ۳۴ دستگاه انواع خودرو از قاچاقچیان کشف شده که در این خصوص نیزشاهد کاهش ۷۱ درصد هستیم.

حسین‌خانی همچنین گفت: در این مدت ۱۰۲ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال اقلام بهداشتی توسط مرزبانان در بین مرزنشینان توزیع شده است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی یادآور شد: در سال گذشته، طی دو هزار و ۲۳۵ عملیات مرزی به ارزش بیش از ۷۳۷ میلیارد ریال کالای قاچاق از قبیل دخانیات پارچه البسه لوازم آرایشی و احشام کشف شده است که در مقایسه با سال ۹۷، ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و 577 نفر در مرزهای آذربایجان‌غربی دستگیر و 831 دستگاه خودروی غیرمجاز در مناطق مرزی توقیف شدند.

گفتنی است، ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشورهای همسایه شامل عراق، ترکیه و جمهوری‌نخجوان در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا