اخبار
کد خبر : 10129 ۱۳۹۹/۰۳/۰۵   ۰۹:۱۵:۲۵

اخبار کوتاه؛
آغاز برداشت گل محمدی در آذربایجان غربی

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گل محمدی از سطح 141 هکتاراز اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

به گزارش نای قلم، عزیز امانی در گفتگویی با بیان اینکه 273 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که 141 هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است، افزود: میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در استان بیش از 508 تن است که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

امانی تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان های ارومیه، مهاباد ، خوی و پیرانشهر استحصال می شود.

وی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اوایل خرداد ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بیان کرد: ارقام گل محمدی موجود استان رقم‌های مخصوص گلاب به منظور گلاب کشی و رقم مربایی جهت تهیه مربا و مارمالاد است.

*توقیف ۲ خودرو حامل دام قاچاق در پیرانشهر

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ دستگاه کامیون با ۸۹ راس دام قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی در پیرانشهر توقیف شد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم‌نیا در گفتگویی اظهار کرد: ماموران انتظامی، حین کنترل خودروهای عبوری در محور دواب – پیرانشهر به ۲ دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق، مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها ۸۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد.

خرم نیا اضافه کرد: طبق اعلام کارشناسان ارزش ریالی این دام‌ها سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: دراین زمینه سه متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شد.

وی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

*گردشگر شیرازی در آبشار شلماش سردشت غرق شد

مسوول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت: یک جوان گردشگر اهل شیراز به دلیل بی‌احتیاطی در آبشار شلماش این شهرستان غرق شد.

به گزارش نای قلم، ارسلان پناهی در گفتگویی اظهار داشت: این گردشگر جوان که ۲۷ سال سن داشت هنگامی که مشغول شنا کردن در آبشار شلماش بوده متاسفانه به دلیل آشنانبودن به فنون شنا غرق شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون تیم غواصان آتش‌نشانی با همکاری نیروهای مردمی جسد وی را از آبشار بیرون آورده و در حال انتقال به بیمارستان هستند.

این نخستین حادثه غرق‌شدگی در آبشار شلماش در سالجاری است.

*تصادفات جاده ای در سلماس

رئیس جمعیت هلال احمر سلماس از زخمی شدن ۱۳ نفر و کشته شدن یک نفر در تصادفات جاده ای عید سعید فطر در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان خبر داد.

مهدی رضایی در گفتگویی گفت: همزمان با روز عید سعید فطر، شاهد افزایش تعداد تصادفات جاده ای و تعداد مصدومان و فوتی ها در محورهای مواصلاتی شهرستان سلماس هستیم.

وی افرود: تا ساعت ۱۷:۳۰ امروز در سه فقره تصادف ۱۳ نفر مصدوم و یک نفر فوت شده است.

رضایی اظهار کرد: این تصادفات عبارتند از واژگونی سواری پیکان در محور سلماس خوی، واژگونی سواری زانتیا در محور سلماس تسوج و نیز واژگونی سواری پرشیا در محور فرعی روستایی اوربان.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا