اخبار
کد خبر : 10119 ۱۳۹۹/۰۳/۰۳   ۱۹:۲۲:۱۱

با سرمایه گذاری خارجی ۳۶ میلیون دلار؛
۵ طرح تولیدی در آذربایجان غربی اجرایی می شود

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پنج واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی ۳۶ میلیون دلار در استان در حال اجرا است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در گفتگویی با اشاره به واحدهای فعال با سرمایه گذاری خارجی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری کاملا خارجی و با حجم سرمایه گذاری ۳۸ میلیون دلار در حال فعالیت هستند و همچنین پنج واحد دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۳۶ میلیون دلار در حال اجرا است.

وی با اشاره به برنامه هفتگانه استان در راستای جهش تولید، افزود: صمت آذربایجان غربی، هفت برنامه در ۳۱ محور را در نظر گرفته تا با اجرایی شدن آن ها، به موفقیت هایی در زمینه حمایت و توسعه فعالیت های دانش بنیان، احیاء واحد های راکد، افزایش حداکثری ظرفیت تولید واحدهای تولیدی صنعتی و بهره برداری از ۹۴ واحد با پیشرفت بالای ۶۰ درصد دست یابد.

بابایی با تاکید بر توجه ویژه به صادرات محصولات تولید داخل گفت: واحدهایی در تولید موفق هستند که بتوانند سهم بازار خوبی در بازارهای خارجی کسب کرده و تولیدات خود را علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای خارجی نیز صادر کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، جهش صادرات را منجر به جهش تولید دانست و گفت: در سال جهش تولید، باید نسبت به یافتن بازارهای خارجی مطمئن و تولید کالاهای با کیفیت که توان رقابت در سطح بین المللی را داشت باشند، اقدام شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از دو مزیت ویژه مواد معدنی و صنایع معدنی و همچنین مرزی بودن و دسترسی به بازارهای خارجی از مسیر کریدور شرق به غرب برخوردار است که از این طریق می توان به اهداف رونق و جهش تولید رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا