اخبار
کد خبر : 10118 ۱۳۹۹/۰۳/۰۳   ۱۶:۴۲:۰۲

امروز؛
فاز دوم تقاطع غیرهمسطح آذربایجان به بهره برداری رسید

 

فاز دوم تقاطع غیرهمسطح آذربایجان صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، فاز اول تقاطع غیرهمسطح آذربایجان از سمت بلوار والفجر به سمت جاده سنتو به طول 970 متر با 22 دهانه، 23 ستون و 110 عدد شمع به بهره برداری رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان یک پروژه فاخر در شهر ارومیه است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان یک پروژه فاخر در شهرارومیه است که موجبات تامین رفاه و آسایش مردم را فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم ثواب دنیوی و اخروی را به دنبال دارد، تصریح کرد: اقدامات عمرانی که در سطح شهرها انجام می شود باید خالصانه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه یادآور شد: مردم ما همیشه قدردان افراد خدمت گذار هستند بنابراین مسئولان ازهیچ کوششی برای تامین آسایش مردم فرو نگذارند.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر با مقاومت رزمندگان اسلام آزادشد بنابراین مقاومت مردم فلسطین به زودی جواب خواهد داد و قدس آزاد می شود.

*آغاز مطالعه خط یک مترو در ارومیه طی امسال

استاندار آذربایجان غربی پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان را  یک مگا پروژه در سطح شهر ارومیه خواند و از مجموعه شهرداری ارومیه در اجرا و گشایش آن تشکر کرد.

محمدمهدی شهریاری از شهردار ارومیه، اعضای شورای اسلامی، نیروهای شهرداری و پیمانکاران پروژه در تکمیل و بهره برداری تقاطع غیرهم سطح آذربایجان تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت یکدیگر بتوانیم پروژه های فاخرتری با هدف آسایش شهروندان برای مردم انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد، بتوانیم پروژه های بزرگتر از تقاطع غیرهم سطح آذربایجان را با آغاز مطالعه خط یک مترو درشهر ارومیه انجام دهیم تا اقدامات لازم نیز برای مطالعه صورت بگیرد چرا که این مهم در رفت و آمدهای شهری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

*گشایش فاز سوم پروژه تقاطع غیرهم سطح آذربایجان در هفته دولت

شهردارارومیه نیز گفت: فاز سوم پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در هفته دولت امسال گشایش می یابد .

محمد حضرت پور، گفت: در این مسیر وزن میلگرد مصرفی شمع ها 418 تن، حجم بتن ریزی شمع ها سه هزار و 129 مترمکعب، سطح آسفالت ریزی 17 هزار و 600 متر مربع، وزن مواد افزودنی مصرفی بتنی سه هزار و 285 کیلوگرم، سطح کف سازی و پیاده روسازی یک هزار و 200 مترمربع، سطح قالب بندی یک هزار و 132 متر مربع و تعداد پایه چراغ روشنایی 40 عدد است.

شهردار ارومیه با اشاره به فاز سوم پروژه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان، بیان کرد: فاز سوم که به بلوار شیخ شلتوت ملحق و زیر گذر شیخ شلتوت به جاده میاندوآب –مهاباد در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: کل تقاطع بزرگ غیرهمسطح آذربایجان تا پایان سال جاری گشایش می یابد و در تلاشیم 24 حرکتی که در اجرای این پروژه مدنظر مشاوران طرح بود تامین بشود تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

* ۷۰ درصد پروژه به بهره برداری رسید

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با افتتاح فازدوم تقاطع غیر همسطح آذربایجان درواقع ۷۰ درصد پل آذربایجان به بهره برداری رسیده است.

محمدرضا علیزاده امام زاده افزود: با تزریق اعتبار امید است فاز پایانی پروژه آذربایجان تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: با تکمیل این پروژه بار ترافیکی ورودی ارومیه تا حد چشمگیری رفع می شود.

گفتنی است؛ ساماندهی ترافیکی ورود و خروجی شهر، تسهیل ارتباط شهرهای شمال و جنوب استان، افزایش ایمنی ترافیکی و تردد عرضی عابران پیاده، اجرای آخرین تقاطع غیر همسطح باقیمانده کمربند میانی شهری، تسهیل بالغ بر 30 میلیون نفر سفر در سال ابتدایی بهره برداری، کاهش تعداد نقاط برخورد رویکردهای ترافیکی و اصلاح نقطه خطرناک ترافیکی، افزایش سطح سرویس تقاطع با کاهش زمان تاخیر، تراکم وسایل نقیله و افزایش سرعت حرکت از الزامات اجرای پروژه آذربایجان  بود.

بر اساس آمار سازمان راهداری، کل خودروهای ورودی و خروجی به سمت مهاباد و بالعکس در سال 94 در حدود 10 میلیون 600 هزارو 60 عدد بود  که بطور متوسط در حدود 26 میلیون و 561 هزارو 147 نفر طی هر سال از محور مهاباد –ارومیه و بالعکس ورود و خروج می کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا