Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10100 ۱۳۹۹/۰۳/۰۱   ۲۰:۴۱:۴۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد؛
اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: برای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه حدود یک هزار و 900 میلیارد تومان از محل اعتبارات مهار آب های مرزی اختصاص یافته است.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: یک هزار و 368 میلیارد تومان اعتبار از سال 1393 تا کنون برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه برای دستگاه های اجرایی استان اختصاص یافته است.

وی افزود: از این میزان اعتبار 44 درصد یعنی 598 میلیارد و 762 میلیون تومان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات دریاچه ارومیه نیز به وزرتخانه های مرتبط و برای پروژه های ملی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز دولت 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه به استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان مصوب کرده بود که از این میزان اعتبار 90 میلیارد و 500 میلیون تومان سهم آذربایجان غربی بود که 57 درصد این اعتبار در سال گذشته تخصیص یافت.

حضرتی با ارائه گزارشی از وضعیت درآمدی استان در سال های 1397 و 1398 اظهار کرد: در سال 1397 مصوب میزان درآمدهای استانی یک هزار و 94 میلیارد تومان بود که از این میزان اعتبار مصوب، 985 میلیارد تومان محقق شد .

وی افزود: در سال گذشته نیز میزان مصوب درآمدهای استانی یک هزار و 415 میلیارد تومان بود که علیرغم تحریم ها و شرایط ویژه اقتصادی کشور و استان، با توجه به بهبود فضای کسب و کار و تلاش های همکارن امور مالیاتی و دارایی و ستاد تجهیز درآمد میزان درآمدهای استانی در سال گذشته یک هزار و 371 میلیارد تومان محقق شد و این میزان درآمد از سال 97 نسبت به سال 98 از 90 درصد به 97 درصد ارتقا یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه سخنان خود به اعتبارات هزینه ای استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته میزان اعتبارات هزینه ای استان بیش از 557 میلیارد و 799 میلیون تومان بود که با راهبری استاندار و تدابیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علیرغم محدودیت های اقتصادی و مالی کشور و استان، خوشبختانه بجز چند مورد محدود تمامی موارد اعتبارت هزینه ای بصورت صد دردصد محقق شد و از نظر پرداخت حقوق کارکنان استان در سال گذشته در شرایط رضایت بخشی قرار گرفتیم.

حضرتی در ادامه از پرداخت پاداش بازنشستگی و مانده مرخصی  238 نفر بازنشستگان دولت به حساب شخصی این افراد به مبلغ 31 میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال گذشته به میزان 30 میلیارد تومان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میزان اعتبارات مصوب عمرانی استان در سال گذشته را یک هزار و 664 میلیارد و 91 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار مصوب حدود 774 میلیارد و 364 میلیون تومان به صورت نقدی، اسناد خزانه و تهاتر تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 334 پروژه مختلف در قالب پیمانی، امانی و پیمانی امانی در استان اجرا شده که برای ارتقای توان مالی و اجرای فعالان و پیمانکاران بخش خصوصی، 78 درصد از اعتبارات عمرانی به پروژه های پیمانی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تخصیص 88 درصد اعتبارات پروژه های ملی استانی شده برای اجرای پروژه های مهم در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه های مهم و شاخص ملی استانی شده در سال گذشته 215 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که خوشختانه از این میزان اعتبار 189میلیارد تومان یعنی 88 درصد تخصیص یافت.

حضرتی در ادامه افزود: در سال گذشته نیز برای اجرای پروژه های ملی اختصاصی استان آذربایجان غربی از جمله تالار مرکزی، تعدای از بیمارستان ها، دانشگاه ها و اجرای پروژه های فصل حمل و نقل، 221 میلیارد تومان نیز مصوب شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا