اخبار
کد خبر : 10093 ۱۳۹۹/۰۲/۳۰   ۲۰:۰۴:۱۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛
تهیه سند ارتباطی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در آذربایجان‌غربی

 

سند ارتباطی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تهیه و تنظیم سند ارتباطی روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها یکی از ملزومات مدیریت اخبار و فضای اطلاع رسانی استان است که در دستور کار قرار گرفته تا از رفتارهای سلیقه‌ای جلوگیری به عمل آید.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری در هجدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: روند جلسات شورای اطلاع رسانی استان باید به سوی حل مسایل و مشکلات این حوزه حرکت کند که اکثر این موارد در اخبار اخیر هر جلسه مشهود است.

وی افزود: فعالان حوزه روابط عمومی در استان باید در مسیر نحوه کنترل و مدیریت فضای مجازی نیز گام بردارند تا از ظرفیت سیستم‌های اطلاع رسانی شامل محیط مجازی، خبرگزاری‌ها، نشریات، رسانه‌های چاپی و پایگاه های خبری به صورت بهینه استفاده کنند.

خدایاری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات خود برای صداوسیما توجه بیشتری داشته باشند و هرچه سریعتر اولویت‌های برنامه‌های خود در این زمینه را مشخص کنند.

* شهرستانی با وضعیت سفید در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: بر اساس گزارشات اخیر از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، شهرستانی با وضعیت سفید در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

علی احمد آقاپور افزود: سفید بودن وضعیت یک شهر مبنی بر پاک سازی کامل آن شهر از ویروس کرونا نیست بلکه میزان شیوع پایین بوده و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی خود را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: کل کشور با کمبود دستکش مواجه است چرا که در مجموع سه کارخانه تولید وجود دارد و سهمیه اختصاص یافته برای هر استان نیز به ترتیب اولویت پس از تامین نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های اجرایی با شرایط خاص، درصورت وجود تعداد مازاد، برای استفاده عمومی بین داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی توزیع می‌شود.

آقاپور تصریح کرد: داروخانه‌ها نیز موظف به فروش این دستکش‌ها با قیمت مصوب دولتی هستند و مردم در صورت مشاهده فروش با قیمت بالا از طریق داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

وی گفت: نحوه و قیمت فروش دستکش در سایر اماکن و فروشگاه‌ها بر عهده سازمان صمت بوده و مردم اگر شکایتی دارند به این سازمان اطلاع دهند.

* بیمار مبتلا به کرونا در منطقه زلزله زده قطور خوی وجود ندارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی هم گفت: تاکنون هیچ گونه آلودگی افراد به بیماری کرونا در منطقه زلزله زده قطور خوی گزارش نشده است.

اتابک جعفری اظهار کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از طریق بیمه حوادث برای چهار هزار و 200 واحد آسیب دیده در زلزله قطور خوی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: شش هزار و 130 واحد تجاری و مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در زلزله قطور خوی آسیب دیدند.

جعفری افزود: آغل اضطراری برای پنج هزار و 700 راس دام سبک و سنگین احداث شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی، ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا در بین خانوارهای آسیب دیده از زلزله برای ساخت و ساز توزیع شود.

وی گفت: تاکنون آواربرداری 2 هزار و 300 واحد انجام شده، برای 2 هزار و 914 واحد پروانه ساخت صادر شده، یک هزار و 340 واحد پیکره شده و مابقی نیز در مراحل پی و فونداسیون هستند.

جعفری اذعان کرد: تا ۱۰ خردادماه نیز آواربرداری کاملا به اتمام می‌رسد و امیدواریم با همکاری سازمان‌های متولی ساخت و ساز و مردم منطقه قطور تا شروع فصل سرما نیز کار بازسازی واحدهای آسیب دیده به اتمام برسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا