اخبار
کد خبر : 10084 ۱۳۹۹/۰۲/۲۹   ۱۴:۵۸:۲۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:
نصب مولد خورشیدی در آپارتمان ها امکان پذیر شد

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال جدید سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا) دستورالعمل نصب مولدهای خورشیدی با استفاده از انشعاب عمومی آپارتمان ها را ابلاغ کرد.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بکلو در گفتگوی خبری اظهار کرد: از این پس ساکنان آپارتمان‌ها نیز می توانند با استفاده از امتیاز انشعاب عمومی ساختمان نسبت به نصب مولد خورشیدی در پشت بام آپارتمان اقدام و تمام ساکنان آن از منافع حاصل از فروش برق آن بهره برداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور افراد متخصص و دغدغه مند در سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران مسلماً روند توسعه انرژی های تجدیدپذیر سیر صعودی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در خصوص خرید برق از مولدهای خورشیدی گفت: خرید برق از مولدهای خورشیدی مختص مشترکان دو تغییر اساسی داشته و به شرکت های توزیع نیروی برق ابلاغ شده است.

حسن بکلو اضافه کرد: این تغییرات شامل افزایش 30 درصدی هزینه خرید برق از دارندگان مولدهای خورشیدی و همچنین افزایش مجوز نصب مولد خورشیدی از میزان قدرت انشعاب به دو برابر قدرت انشعاب تا سقف 100 کیلوات است.

وی توضیح داد: اگر مشترکی دارای پنج کیلووات انشعاب برق باشد در بخشنامه قبلی جهت تولید برق و فروش آن به دولت به اندازه انشعاب یعنی پنج کیلووات می توانست سیستم خورشیدی نصب کند با بخشنامه جدید می تواند دو برابر انشعاب و به میزان 10 کیلووات سیستم خورشیدی نصب کند ولی همچنان سقف نصب سیستم خورشیدی برای مشترکان برق تا 100 کیلووات پابرجا است.

حسن بکلو خاطرنشان کرد: پیش از این نرخ خرید هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی با مولدهای خورشیدی زیر 20 کیلووات به میزان هشت هزار ریال بود که این مبلغ با بخشنامه جدید به میزان 10 هزار و 400 ریال افزایش پیدا کرد، همچنین مبلغ خرید هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی با مولدهای بالای 20 کیلووات تا 100 کیلووات نیز از مبلغ هفت هزار ریال به 9 هزار و 100 ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: افزایش 30 درصدی هزینه خرید برق تولیدی از مشترکان باعث شده بازگشت سرمایه از پنج سال به 3.5 سال کاهش پیدا کند که نشان از هزینه اقتصادی سرمایه گذاری در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در پایان گفت: امید است با همکاری سازمان ها و ادارات مرتبط و سازمان ساتبا، بستر سرمایه گذاری واقعی در این حوزه فراهم شده و جایگاه استان از نظر سرمایه گذاری در این بخش بهبود یافته و شاهد جهش تولید برق در استان از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی با توجه به پتانسیل بسیار خوب استان باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا