اخبار
کد خبر : 10082 ۱۳۹۹/۰۲/۲۹   ۱۴:۳۱:۴۶

نماینده مردم میاندوآب در مجلس:
معضل اعتیاد در جامعه رو به گسترش است

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل اعتیاد در جامعه رو به گسترش است و دستگاه‌ها به اندازه سهمی که قانون برایشان پیش‌بینی کرده باید همکاری کرده و پای کار بیایند.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفتگویی با تاکید بر اینکه کامل شدن زنجیره درمان تا اجتماع پذیری معتادان متجاهر به تنهایی از عهده بهزیستی خارج است بر ضرورت همکاری دستگاه ها و بازنگری در روش های درمان اعتیاد تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه معتادان متجاهر به یکی از آسیب‌های جدی و اساسی تبدیل شده است، اظهار کرد: بر اساس ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه بهزیستی و شهرداری باید علاوه بر نگهداری از معتادان نسبت به راه اندازی مراکز توانمندسازی اقدام کند در این رابطه روند درمان معتادان متجاهر نیاز به مدیریت پیچیده دارد که نیاز است همه دستگاه‌ها با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی، ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر را نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: معتادان باید در کمپ‌های اجباری نگهداری و مورد بازتوانی قرار ‌گیرند تا زمینه بازگشت‌شان به جامعه فراهم شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه زنجیره جمع‌آوری، درمان، بازتوانی و اجتماع‌پذیری معتادان متجاهر به درستی شکل نمی‌گیرد، افزود: هر چند برای کسب نتیجه بهتر این زنجیره باید در زمان مناسب انجام شود اما متاسفانه ناقص است البته فاز جمع‌آوری همیشه به خوبی طی شده اما درمان، بهبودی، بازتوانی و اجتماع پذیری به درستی انجام نشده زیرا نیاز به صرف هزینه‌های گزاف و بالا دارد.

رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کامل شدن زنجیره درمان تا اجتماع‌پذیری معتادان متجاهر به تنهایی از عهده بهزیستی خارج است، گفت: باید در روش‌های درمان و برنامه اعتیاد بازنگری شود؛ اکنون روش‌های نوین و مددکارانه که مبتنی بر اجتماع محور و حمایت‌های خانوادگی است در جهان مورد توجه قرار گرفته و ما هم باید در این زمینه کارهای جدی‌تری انجام دهیم و وزارت کشور به عنوان متولی باید از دستگاه‌های معین کمک بگیرد و معضل معتادان متجاهر را مدیریت کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا