اخبار
کد خبر : 10080 ۱۳۹۹/۰۲/۲۹   ۱۴:۱۹:۱۸

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی متذکر شد؛
کلاهبرداری با سوء استفاده از اعتماد بیجا

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: به هیچ عنوان با ناآگاهی و اعتماد بی‌جا به دیگران زمینه مشکلات و گرفتاری را برای خود فراهم نکنید.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی خبری اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه مبالغی از سوی افراد ناشناس به حساب او واریز و از آن برداشت می‌ شود، موضوع در اسرع وقت توسط کارشناسان تحت رسیدگی و پیگیری قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در روند رسیدگی به موضوع مذکور و با انجام تحقیقات مشخص شد که شاکی مشخصات حساب بانکی خود اعم از شماره کارت، رمز کارت بانکی را تحویل دوست خود داده است.

وی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی ضمن دستگیری متهم مشخص شد که فرد خاطی همان فردی است که شاکی اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار وی قرار داده است.

نصرتی گفت: در تحقیقات انجام شده متهم اقرار کرد که با جلب اعتماد دوست خود، مشخصات حساب بانکی وی را به دست آورده و سپس از آن اطلاعات در راستای کلاهبرداری از دیگران سوء‌استفاده می کرده است.

وی با اشاره به اینکه سپردن اطلاعات محرمانه خود اعم از مشخصات حساب بانکی به دیگران، می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، گفت: به هیچ عنوان با ناآگاهی و اعتماد بی‌جا به دیگران زمینه مشکلات و گرفتاری را برای خود فراهم نکنید.

رئیس پلیس فتا استان با معرفی سایت پلیس فتاwww.cyberpolice.ir  به عنوان پل ارتباطی با شهروندان گفت: در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا